Този понеделник инвеститорите ще дадат присъдата си за главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск относно неговото решение да се откаже от предложеното обратно изкупуване на акциите на компанията на стойност 72 млрд. долара, с което производителят на луксозни електромобили щеше да се отпише от борсата, предава Ройтерс.
В публикация в блога на компанията в петък Мъск посочи, че решението му да се откаже от предложението е мотивирано отчасти от сегашните акционери на Tesla, които твърдят, че са искали компанията да остане публична.
Търговията в понеделник ще бъде тест за начина, по който инвеститорите приемат промяната в плана, както и за и вижданията им за това дали Мъск, който притежава около една пета от Tesla, може да избегне връщането към капиталовите пазари, за да набере повече пари.
Книжата на Tesla понижиха стойността си с близо 10% от 7 август насам, точно преди Мъск да напише в Twitter, че обмисля обратно изкупуване на цена от 420 долара на акция.
Инвеститорите в облигации на Tesla и в конвертируеми дългове също показаха скептицизъм, че изкупуването ще се осъществи след туита на Мъск и след публикацията в блога, в която изпълнителният директор обоснова желанието си да направи компанията отново частна.
Сега инвеститорите ще се фокусират върху усилията на Tesla да излезе на печалба, върху капиталовите резерви на фирмата и върху това какви стъпки може да предприеме Мъск, за да набере средства.
Същевременно Мъск и Tesla са изправени пред серия от дела, водени от инвеститори, както и от проучване на Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ относно фактическата точност на туитовете на Мъск, според които финансирането на сделката за обратното изкупуване е „обезпечено“.
Tesla имаше 2,78 млрд. долара в брой в края на второто тримесечие, след рекордна загуба от 718 млн. долара.
В началото на август, преди плана за обратното изкупуване да бъде оповестен, Tesla потвърди прогнозата си, че ще генерира печалба през третото и четвъртото тримесечие, а Мъск допълни, че компанията няма да има нужда от повече средства.
Едно от най-големите предизвикателства пред Tesla обаче остава увеличаването на производството на най-новия автомобил Model 3, който е ключов за изпълняването на целите на фирмата за рентабилността.
преди 6 години Еми айде убий ме и млъкни един път за винаги. И без другото никой не го интересува мнението на някъв неизвестен мияч по западна европа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години убий трола-кухий с мълчание. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Или по скоро ти не си разбрал... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години *** извади едни 100 бона и още утре ще имаш тесла с. Иначе все още не ми е известни някой да е чакал 25 години както беше по комунизма отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години не личи да си ме разбрал отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Точно щото се замислих... кво си написал.Сравняваш комютри с компоти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години сравних системата, а не возилата. ама ти както винаги си плещищ хвалебствията без да се замислиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защото ако не знаеш за кухия.. е вече знаеш за кухия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защо да е *** коментара, системата им действа по същия начин, има хора по година вече си чакат Теслата и ще почакат поне още толкова докато дойде. Според мен Тесла има мегдан за надуване и пазарната и капитализация ще мине тази на Фолксваген и Даймлер. Преди излизането на хечбека им от Китайския завод и появата на огромен брой конкуренти от утвърдените автопроизводители и напиращите китайци, не очаквам значителни сривове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Хахаха, печелиш награда за наймалоумен коментар.... как успя да ги сравниш с москвич. :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар