Американската медийна компания Viacom обяви, че ще започне преструктуриране, включващо съкращаване на работни места, отказване от няколко заглавия и реорганизиране на три от вътрешните ѝ мрежови групи в две нови организации. Всичко това има за цел да насърчи растежа на фирмата, предава Ройтерс.
Собствениците на филмовото студио - Paramount Pictures и кабелни мрежи като MTV и Comedy Central, заявиха, че за тримесечието, завършващо на 31-ви март, ще спестят около 785 млн. долара свързани разходи преди данъци.
Освен това Viacom преустанови програмата си за обратно изкупуване на акции за 20 млрд. долара заради преструктурирането и разходите за придобивания, предвидени за тази фискална година.
Според концерна новата структура ще повлияе позитивно на продажбите, маркетинга, творческата част и поддържащите функции, като увеличи ефективността на програмата и развитието на продуктите.
През януари компанията обяви, че приходите ѝ за първото тримесечие са по-ниски от очакваното заради по-малките разходи за реклама в САЩ.
Анализаторите очакваха фирмата да обяви печалба от 428,3 млн. долара при приходи от 3,26 млрд. долара през второто тримесечие според Thomson Reuters I/B/E/S.
В понеделник Viacom разкри, че „преразпределя ресурсите си, за да разшири своите възможности в критичните области на бизнеса“, като анализа на данни, развитието на технологиите и проучване на потребителите.
Освен това компанията очаква да пести по около 350 млн. долара годишно, включително близо 147,5 млн. долара тази година, благодарение на преструктурирането.