Китайският производител на компютри Lenovo Group Ltd, който е на път да се превърне в световен лидер в бранша, е разширил присъствието си в Европа, Близкия Изток и Африка и си е поставил за цел да увеличи маржа си на печалба в региона с около 50%, заяви Джанфранко Ланчи, президент на подразделението на компанията за посочения регион, цитиран от Ройтерс.
Ръстът на печалбата на Lenovo се забави през второто тримесечие, макар да надхвърли очакванията на анализаторите и да остави зад гърба си резултатите на основните си конкуренти като Hewlett-Packard Co, Dell Inc и Acer Inc.
Освен това несигурността относно бъдещето на пазара на компютри, разглеждан от някои анализатори като „залязващ бранш“, накара китайската компания да потърси ниша в мобилните компютри и смартфоните.
Оперативният марж на Lenovo в Европа, Близкия Изток и Африка бе 2% през второто тримесечие, като целта е той да бъде увеличен до 3% „през следващите 18 месеца – до края на следващата финансова година“, посочи Ланчи. По думите му такава печалба е постижима, тъй като компанията е подобрила действията си в Близкия Изток, Източна Европа и бившия Съветски съюз.
„Това е въпрос на повишаващи се разходи. Разполагаме с необходимата организация“, увери той. „Може да постигнем ръст, без да увеличаваме прекалено много вложените ресурси. Все още обаче трябва да потърсим начини за инвестиране в брандирането“, добави мениджърът.
Смартфоните на Lenovo, познати под марката LePhone, вече набират импулс в Китай, като по продажби вече са на второ място през второто тримесечие зад тези на южнокорейската компания Samsung Electronics, сочат данни на IDC.
През ноември компанията започва продажби на смартфоните си в рускоговорящите страни, като това е прецедент за региона. „Ние сме номер едно в Русия по продажби на компютри – започваме да виждаме силен бранд, силно представяне и това е важно, когато се ориентираме към представянето на смартфони“, подчерта Ланчи.
Lenovo продава между 15 и 20 модела мобилни устройства в Китай и е избрала 4-5 модела от средния и горния пазарен сегмент, които да продава в Русия.
Според Ланчи компанията възнамерява да започне продажбата на смартфони и на други развиващи се пазари в Европа, Близкия Изток и Африка.
„Няма да бъде в Западна Европа – имаме по-силно присъствие на развиващите се, отколкото на развитите пазари“, изтъкна той. „Западна Европа е пазар, управляван от операторите, докато на развитите пазари той е свободен, няма дотации. Това е напълно различен бизнес модел“, обясни мениджърът.
преди 12 години Не е важно как изглежда "желязото", а колко е издръжливо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Първо да сменят амбициозния си дизайнер, да се нучат да правят красиви лаптопи а не грозни ръбести тухли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар