IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новите срещу старите правила в PR-а, маркетинга и продажбите

Интернет маркетингът доставя полезно съдържание в точния момент, а не прекъсва това, което правим, посочва гуруто в областта Дейвид Миърман Скот

10:23 | 02.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Дейвид Миърман Скот - най-големият маркетинг специалист, който идва у нас през тази година.&nbsp;<em>Снимка: Web and Events Ltd </em></p>

Дейвид Миърман Скот - най-големият маркетинг специалист, който идва у нас през тази година. Снимка: Web and Events Ltd

Все по-често слушаме как правилата на PR-а, маркетинга и продажбите се променят със скоростта, с която се развиват социалните мрежи. Въпреки че основите са същите, не можем да затворим очи за новите изисквания, които наложи интернет. И ако само преди няколко години имаше два основни пътя към клиентите - рекламна кампания и отразяване в медиите, днес възможностите са много повече и чрез тях комуникацията е директна, по-бърза и... двупосочна.

В своя бестселър “Новите правила в маркетинга и в PR” Дейвид Миърман Скот, световен лидер в онлайн комуникациите и вирусните маркетингови стратегии, обяснява защо старите методи вече не са толкова ефективни. Традиционните реклами са по-общи и насочени към масовата аудитория. Те стават все по-креативни и качествени, но тяхната основна цел е да прекъснат това, което правим, и да привлекат вниманието ни за няколко секунди. „Интернет е различен. Вместо еднопосочно прекъсване интернет маркетингът доставя полезно съдържание точно в момента, в който потребителят има нужда”. (Дейвид М. Скот - “Новите правила в маркетинга и в PR”)

Специалистите по PR от своя страна се стремяха към отразяване в медиите. Да могат хората да прочетат за вашата организация или да видят репортаж по телевизията, все още значи много, но вече не единственият начин. Интернет дава различни възможности - от фирмения сайт и блог, през социалните мрежи, до не много популярните у нас подкасти. Вече можете да достигате директно до вашите клиенти и да получавате бърза обратна връзка от тях. Самите журналисти също търсят информация за своите публикации онлайн и е важно да сте готови за това, да имате своя платформа, където да разкажете вашата история, съветва Скот.

Новите правила помогнаха много и на малките компаниите. Така те вече имат много по-добри шансове да се съревновават с големите, и вече установени на пазара, фирми. Ето и някои неща, които можете да направите за начало, за да помогнете на вашия бизнес:

- предоставете решение за специфична нужда. Не е необходимо да се борите със всичко. Съсредоточете се върху няколко услуги, но наистина бъдете на високо ниво;

- изберете платформата, чрез която ще се популяризирате. Социалните мрежи са много актуални, но собствените сайт и блог ви дават много ценни предимства. Те са вашата платформа, където можете да контролирате съдържанието и показвате истинското лице на организацията. Не корпоративната страна, а човешката, добронамерената;

- създайте добро съдържание, от което клиентите ви ще разберат, че именно вашият продукт е решение на техния проблем. Това съдържание ще ви помогне да изградите своя образ на специалист, на човек/организация, на който може да се има доверие по този проблем;

- използвайте видео съдържание и изображения - дали говорим за ваша блог публикация, пост в социална мрежа или цялостната визия на вашия сайт, видеото и снимките са от огромна значение. Те онагледяват, помагат за по-лесното разбиране на текста - ако правите инструкции за нов продукт, защо не ги направите под формата на едно или няколко кратки клипчета.

Още за новите правила в маркетинга, PR-а и продажбите можете да научите лично от Дейвид Миърман Скот на неговия първи семинар в България - New Marketing Masterclass.

Събитието ще се проведе на 8 ноември (четвъртък) в София и ще включва теми като: “Маркетингът преди уеб”, “Правилата на уеб маркетинга”, “Видове клиенти и достигане директно до тях”, “Създаване на маркетинг съдържание за вашите клиенти” и други.

Семинарът ще бъде на английски език с осигурен симултанен превод на български език. За повече информация и регистрация за New Marketing Masterclass с Дейвид Миърман Скот, моля посетете сайта на събитието - http://marketingmaster.eu. Организатор на събитието е компанията Web and Events Ltd.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още