Рекламният пазар през 2010 г. е достигнал малко над 329 млн. лв, което е с 14% по-малко от 2009 г. Това обяви председателят на Асоциацията на рекламните агенции Красимир Гергов по време на форум на рекламните агенции. По думите му цените на рекламата спрямо 2009 г. са също с подобен спад, информира БТА.
Интернет е единственият медиен канал с брутен ръст от 11%, като очакванията за тази година са този процент да нарасне, беше посочено на форума. Нетното увеличение при онлайн рекламата е 5%.
При телевизията брутните стойности са на ниво от 2009 г., а нетните са намалели с 10,5%. Основните телевизии са намалили цените си през 2010 г. с 5%. През първите два месеца на 2011 г. се наблюдава известно увеличение на телевизионната реклама спрямо нивата от началото на 2009 г., като увеличението на годишна база се очаква да бъде между 7 и 10%, отчетоха от асоциацията.
Най-осезаемо е намалението на рекламите в пресата – 11%, като вестниците са почти два пъти по-засегнати от списанията. Спадът при радиото в брутните стойности е около 3%. Очакванията са 2011 г. да бъде непосилна или последна за някои от печатните издания, а радиото да запази добрата си позиция.
Външната реклама намалява с 12%.
Телевизията запазва най-голям дял от брутните рекламни бюджети от всички медии - 65%, следвана от пресата – 16%, радио - 8%, външна реклама - 7%, и интернет - 4%.