Средствата, инвестирани от американските маркетолози в придобиване на данни за онлайн поведението на аудиторията, нейния профил, транзакции и кликове, ще нарасне над два пъти през следващите две години, достигайки 840 млн. долара през 2012 г. Това сочи нова прогноза на консултантската компания Winterberry Group.
Очаква се растежът в този сегмент да допринесе за общото повишение на маркетинговите разходи за различни данни. Прогнозата за тези разходи е за увеличение от 7,8 млрд. долара за 2009 до 8 млрд. долара за 2012 г. Така те ще компенсират спада на традиционните инвестиции в офлайн данни.
С нарастването на фокуса върху дигиталния маркетинг се променя и самият той, става ясно от проучването.
Докато доскоро акцент бяха директният имейл маркетинг, съпътстващият маркетинг и търсенето, сега погледите са насочени към нови територии. Става въпрос за оптимизацията на уебсайтове, създаване на предварителни контакти с потенциални клиенти (lead generation) и закупуване на медийно присъствие в реално време.
Предвижда се от тази вълна от нов тип разходи да се възползват новите играчи на маркетинговия пазар, включително съставителите на бази с данни, компаниите за управление на такива бази, издателите на съдържание, платформите за онлайн търговия и др.