IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Моловете били празни поради ниска „култура на пазаруване“ на българина

Необходимо е време, докато българският потребител свикне с модерните възможности за пазаруване, смятат специалисти

16:24 | 12.05.11 г. 47
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: sxc.hu</em></p>

Снимка: sxc.hu

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в панелната дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас, по време на конференцията BalRec, която се проведе вчера.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението. Наред с това обаче трябва да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

По време на конференция за имоти миналата година Васил Райчев, собственик на веригата Hot Spot, която у нас е дистрибутор на над 20 международни марки, каза, че българският потребител трябва да се образова, за да пазарува в модерните търговски центрове.

Подобно становище на конференцията изказаха и други от участниците в панела.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване. В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и, за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазин, които търси.

На въпрос на Investor.bg защо потребителите се ориентират лесно и пазаруват с охота сравними продукти, но на значително по-евтини цени в по-развитите страни, Венцислав Огнянов, директор "Продажби" на Humanic за България, отговори, че що се отнася за една и съща верига в цените на същите продукти на различните пазари не би трябвало да има значителни вариации. Той каза, че поради мащаба на някои от западните пазари може в конкретни случаи наистина да се предложат по-ниски цени.

Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International, каза, че заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване трябва да се разсее. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев обясни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко. 

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

7
rate up comment 10 rate down comment 0
melon
преди 13 години
Аз чат-пат пазарувам, но като цяло ми е досадно да обикалям дюкяните.Друго нещо, което ме отблъсква от моловете е затвореното пространство и изкуствената светлина най-вече.Взеха и да ги побългаряват малко с тези сергии по пътеките и кафенетата под ескалаторите...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 0
marketleverage
преди 13 години
имали много мацки по моловете :) аз ще взема като си доида в бг да се завътя натам вместо по дискотата да видя как конвертират :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 0
shipito
преди 13 години
Хаха, що не ме питахте мен каква е причината да не пазаруват в моловете? Просто при 600 лв. средна заплата проблемът не е в културата на хората а това което правят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 20 rate down comment 0
marketleverage
преди 13 години
да и аз си мисля че им е нисък мениджърския капацитет на бг мениджърите на молове... трбява да ме е клатил лудия с карфица за да вляза в софииски мол и да си купя за 400 лева маратонки които струват $115 и при това са от старата колекция... версия 5 на модела като на запад е излязла 6...в последния месец знам за две групи прителчета в бг които правят общи поръчки от магазини като sportsdirect.com за по няколко хиляди паунда и се заричат че няма и да купят нищо повече от мол докато не направят цените нормални ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 23 rate down comment 0
user##
преди 13 години
Според мен МОЛовете са празни поради високата ценова информираност и ниската покупателна способност на българина. Това, че "другарите мениджъри" са с ниска икономическа култура си личи пък от пазарната политика, която проповядват. А интелектуалната им култура - от изказванията...Ще ме прощават....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 22 rate down comment 0
Боян
преди 13 години
Като прочетох заглавието ми стига, за да вляза и да напиша коментара си без да съм прочел статия и той е че няма толкова *** менажери в друга държава освен в България, където някой живеят явно на друга планета или поне в друга държава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 23 rate down comment 0
Зарзаватчийски глас
преди 13 години
С подобно непознаване на културата на пазаруване на потребителя няма начин да си напълните моловете, уважаеми. С обидно отношение към клиента пък - съвсем. В този смисъл, заслужавате си нашествията от направени убавици с празни джобчета, чиято единствена идея е да забършат някой Паричко.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още