IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Йeнс Тирфелдер: Санирането може да бъде един от двигателите на икономиката

Раздвижването на жилищния пазар все още не влияе на производителите на строителни материали, смята управителят на "Ксела България"

08:12 | 19.06.14 г. 13
<p>
	Йенс Тирфелдер. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Йенс Тирфелдер. Снимка: Личен архив

Другата ключова посока в нашата дейност е енергийната ефективност, особено при новото строителство. Продължаваме да развиваме нашите продукти, като намаляваме тяхната топлопроводимост, т. е. увеличаваме топлоизолационните им качества. Опитваме се да предложим иновативни и ефективни решения на нашите партньори – инвеститори, строителни фирми и други.

Третата основна посока, в която сме фокусирали вниманието си, е инвестиция в бъдещето. В момента предлагаме решения в областта на строителството на еднофамилни къщи чрез единствената по рода си програма в България - „Вашият дом“. Чрез нея даваме алтернатива за хора, които обмислят покупка на апартамент, но все пак биха предпочели спокойствието на живота в къща. Програмата включва прецизни проекти и строителство, стриктен контрол на подизпълнителите и фиксирана цена на крайния продукт. Клиентът е наясно какъв бюджет трябва да отдели още в началото на строителния процес, без да има неприятни изненади впоследствие.

Освен с производители, работим и с архитекти и други партньори, които изготвят проектите и след това изпълняват строителните работи. От наша гледна точка именно това липсва на българския пазар – предлагане на клиента на готов проект, с всички детайли, с известни производители на висококачествени материали, с осигурено качество на изпълнението и при ясно определена цена. С този проект бихме искали да покажем, че може да се строи изгодно и с качествени продукти.

От колко време осъществявате този проект и какъв е интересът към него до момента?

Започнахме преди около месец и половина. Досега имаме над 20 запитвания по тази програма и настоящите резултати ни карат да бъдем оптимисти. Търсим и партньори по отношение на продажбата на къщите в рамките на тази концепция. Водихме разговори с агенции за недвижими имоти и те са готови да си сътрудничим.

Как се справят производителите на строителни материали в България на фона на кризата и засилената конкуренция на продукти от други държави, които са и с по-ниски цени?

Ние решихме да инвестираме по време на кризата – в подобряване на качеството и в предлагането на нови продукти. Мога да кажа, че през последните 3-4 години обновихме с една трета продуктовия си асортимент. Смятаме, че шансовете на един производител да се справи с трудната икономическа ситуация се крият в разработването на нови, по-добри продукти. 

Може би отстрани изглежда, че за международна компания като нашата това е по-лесно, отколкото за един местен производител. Така или иначе съм убеден, че е грешка да не се инвестира в тази насока, защото вносът може съществено да затрудни живота на българските предприемачи.

Грешка е също така по време на криза да се залага единствено на намаляване на цените. Представете си докъде бихме стигнали, ако те бъдат редуцирани непрекъснато на фона на производствените разходи, на разходите за заплати на служителите, разходите за енергия и други.

Ние инвестираме усилено и в образованието на нашите служители, защото за нас това е изключително важно. Подобни решения компаниите взимат сами за себе си и е въпрос на вътрешна политика. Винаги ще има някой, който ще произвежда по-евтино. Ако разчитаме обаче единствено на ценовата война, със сигурност накрая няма да бъдем победители, особено ако споделяме философията, че трябва да предлагаме висококачествени продукти.

Също така се опитваме да разширим и предлаганите от нас услуги. Правим обучения и тренинги за нашите партньори и целеви групи не само с цел да продадем нашите продукти, но и за да предизвикваме дискусии. Целта е да се позиционираме като партньор, който обсъжда идеи и предлага решения.

Последна актуализация: 20:12 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 12 rate down comment 3
MZ/X
преди 10 години
Парите плащани от българите (включително и от пенсионерите) за отопление и охлаждане на домовете изобщо не са стотинки! Ако в България има 3 милиона домакинства и всяко домакинство харчи по 200 лева средно за енергия, това са 7,2 милиарда лева на година. Ако санирането се изплаща за 10 години и намалява с 50% използваната енергия, това означава, че за 10 години 36 милиарда лева ще влезат в българската икономика вместо да ги даваме на руснаци, араби и т.н.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 1
hellwitch
преди 10 години
Приискало му се на Йенс бай *** да мисли.А дано ама надали.25г. бай *** си избира крадци и разбойници да го управляват, той знае, че са такива и пак ги избира. Остава да мисли и в преспектива
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 2
kefal
преди 10 години
Санирането не може да е двигател на икономиката. Едно е ново строителство, друго е саниране на 50 годишни панелки. При първото има обем и капитал, при второто пенсионери събират стотинки и наемат фирма да им залепи малко стиропор на панелите ... Няма как да се съпоставят тези 2 неща, разликата е огромна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още