К. С. Кумар е главен търговски мениджър на Sutherland Global Services, една от водещите компании в България в аутсорсинг индустрията. Освен, че оглавява отдела за глобалните операции на компанията, той е и изпълнителен вицепрезидент и старши вицепрезидент на глобалните инициативи на Sutherland Global Services. С 25 години опит в областта на услугите, той се фокусира както върху агресивния план за разрастване на компанията, така и върху гарантирането на отлична грижа за клиента.
Компанията планира увеличаване на броя на работните си места в България до 3000 през следващите три години, с което ще се превърне в един от големите инвеститори и работодатели в България. Именно затова К. С. Кумар се срещна с министъра на туризма Ангелкова във връзка с проекта им в Бургас (първоначално 250 работни места), с който ще създадат както постоянни, така и временни работни места за хората, заети в сферата на туризма в този регион. Идеята е голяма част от служителите в бургаския офис на компанията да могат да работят в туризма от май до септември, а през останалото време - в Sutherland Global Services.
В рамките на посещението беше организирана и среща с министъра на икономиката Божидар Лукарски във връзка с проекти за заетост на български студенти в рамките на университетските кампуси и работа от вкъщи за част от служителите на компанията.
- Г-н Кумар, компанията Ви планира да удвои броя на работните си места в България до три години, като броят им ще достигне 3000. В какво се крие интересът на Sutherland към България?
- В момента Sutherland е в процес на разрастване. Ръстът ни на годишна база, като глобална компания, е около 20-25%. В момента работим в 19 страни, като България е една от тях. Разрастваме се агресивно в цял свят благодарение на растежа на различните бизнес услуги, които предлагаме на клиентите си. България е правилното стратегическо място, от където да развием европейското си присъствие от гледна точка на глобалния ни растеж.
- Редица анализатори критикуват именно аутсорсинга като онази част от IT индустрията, която най-силно се възползва от по-ниските разходи за заплати. Как бихте коментирали това?
- В крайна сметка разходите наистина имат значение. Има различни компании в нашата индустрия. Някои като нас самите, управляват бизнес процеси, а други просто наемат хора и разчитат на по-ниски разходи. Затова тук става въпрос за това какъв е бизнесът ти, а не само какви са разходите. В нашата компания за управление на бизнес процеси говорим за развитие на хората, използване на правилния вид технологии и процеси, с които да успеем да предоставим истински бизнес резултати на нашите клиенти.
Именно затова нашият растеж не е линеен - той не е свързан с ангажирането на повече служители за по-малко разходи. Тук става въпрос за качеството, което предлагаме и как да привлечем правилния талант, с който да осигурим качествени услуги.
- Кои са най-големите предизвикателствата, които срещате при работата си в страната ни?
- Положителната страна на нещата е свързана с високите нива на политическа стабилност и социалната сигурност. Предизвикателството, от друга страна, е свързано с намирането на хора с подходяща квалификация и с политиките за изграждане на правилния талант, приложим в индустрията. Не трябва просто да има хора, които се записват в университета, за да учат психология например, защото накрая ще има стотици завършили психолози, но няма да се намери реализация за тях. Има нужда обаче от хора, които да бъдат наети в нашия сектор на бизнес услугите. Така че предизвикателството наистина е да се осигури правилното обучение и образование за изграждането на правилния тип талант за бизнеса.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Точно той ли дава хляб, я пак помисли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Много плювачи тука, а човека дава хляб на 1100 души. Колко от форумците тук където се правят на големи разбирачи са работодали? И под работодател разбирам не собственик на бакалия, наел баба Пена пенсионерката да продава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ОМГ! Как може да се навие да прочете, че и да се довери човек на статия с тази снимка? Аз не можах, инвесторе, не се излагайте, не подценявайте аудиторията! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ОМГ! Как може да се навие да прочете, че и да се довери човек на статия с тази снимка? Аз не можах, инвесторе, не се излагайте, не подценявайте аудиторията! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години някакъв платен репортаж е това, но не схванах целта, сезонна заетост, пък IT, пък с ангелкова се видели... и то от индийски маймун, абе тва да не е аутсорсинг на аутсорсингга?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години някакъв платен репортаж е това, но не схванах целта, сезонна заетост, пък IT, пък с ангелкова се видели... и то от индийски маймун, абе тва да не е аутсорсинг на аутсорсингга?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години В грешка си Бик, те не се научават на тези номера. Тези номера те са ги измислили. Единственото, което нашите правят а те - не е да нарушават закона и да не плащат осигуровки. Иначе всичките номера как се взема здравето на човек за жълти стотинки са им патент. Те от това живеят отговор Сигнализирай за неуместен коментар