IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Е. Иванова: По-добре се продава тризвездната база, отколкото по-високата категория

Работим върху нов проект за ваканционно селище близо до Слънчев бряг, разкри председателят на УС на „Съюз на собствениците-Слънчев бряг"

08:00 | 30.07.12 г. 10
<p>
	<em>Елена Иванова,&nbsp;&nbsp;председател на УС на &bdquo;Съюз на собствениците-Слънчев бряг&nbsp;</em>&nbsp; Снимка: Личен архив</p>

Елена Иванова,  председател на УС на „Съюз на собствениците-Слънчев бряг   Снимка: Личен архив

Елена Иванова вече два мандата е председател на УС на Съюза на собствениците – Слънчев бряг и зам.- председател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация. Разговаряме с нея за последните поправки в Закона за туризма, за хода на летния туристически сезон, за проблемите в курортния комплекс, инвестициите и тенденциите в сектора.

- Г-жо Иванова, потърсихте съдействие от държавата, за да подобрите имиджа на курорта. Какви резултати очаквате?

От години туристическият бранш апелира към държавата за създаване на адекватна законова база, отговаряща на нуждите на отрасъла за гъвкава и адекватна политика. Тази година проведохме редица срещи с министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, за да обсъдим своите предложения за промени в Закона за туризма.

За първи път в лицето на министър Добрев ние получихме подкрепа и разбиране, далновидно и отговорно отношение към бъдещото развитие на туристическата индустрия у нас и сме убедени, че и в бъдеще съвместната ни работа в процеса на решаване на въпросите в туристическия бранш ще бъде изключително ползотворна и успешна.

- Как оценявате новия Закон за туризма, който беше одобрен от правителството?

За първи път промените в Закона за туризма бяха обсъдени от целия туристически бранш, като всяка от организациите в туризма представи и защити своите предложения. Съюзът на собствениците предложи на първо място да се дефинира статутът на националните курорти извън населените места. Собствениците от Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена, Боровец и Пампорово твърдо застават зад тази идея, тъй като смятаме, че всички  курорти трябва да се управляват по един и същи начин.

В момента във всеки един от тях има различни видове собственост - държавна, общинска и частна. Създаването на специална наредба за селищата с национално значение ще дефинира правилата за тяхното управление и експлоатация. Само по този начин ще решим последващите проблеми свързани с шума, с поставяемите обекти, с транспортната мрежа и трафика и т. н.

- С какви цени и пакети се конкурирате този сезон с останалите черноморски курорти?

Не бих могла да обобщя дали цените в курортен комплекс Слънчев бряг са по-високи или по-ниски от тези в останалите курорти и не мисля, че се различаваме едни от други по цените. Слънчев бряг е различен с това, че е най-големият български курорт, с лесен достъп до плажната ивица, в него е налице атмосфера, както за малките ни гости, така и за младите и за по-възрастните.

- Какви проекти предвиждате за развитието на Слънчев бряг?

Ще се постараем през следващия сезон да представим на гостите качествено нов подход в продукта „ол инклузив” в частта му храна и напитки. Имаме и нов проект за изграждане на ваканционно селище в близост до к.к Слънчев бряг, за който в момента очакваме община Несебър да ни издаде разрешение за строеж.

Също така, ще разработим проект, с който ще кандидатстваме по програма „Енергийна ефективност“ за внедряване на алтернативни източници на енергия, с които да намалим високата консумация на електроенергия и газ в обектите ни.

- Коя е таргет групата на курорта?

През последните години основното ни послание е „Изберете България заради най-доброто съотношение цена-качество“ и разчитаме, че в годините ще успеем да достигнем цената, която наистина отговаря на предлаганото качество.

За да го постигнем обаче трябва да поработим и в няколко допълнителни направления – да премахнем многобройните сергии по алеите, някои от които скриват дори морето от погледа на туристите, да решим проблема с нелоялната конкуренция на апарт комплексите, повечето от които работят нерегламентирано, да се научим да заделяме средства за обучение на кадрите си, особено перспективните, тези които искат да останат в България и т. н.

Така постепенно основният ни таргет ще станат по-високоплатежните туристи и във времето ще се промени профила на туристопотока. Сега дестинация, която се рекламира като евтина, трудно ще привлече високоплатежни гости.

Последна актуализация: 08:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

11
rate up comment 0 rate down comment 0
ana125
преди 11 години
Задава се ликвидация на Слънчев бряг АД?http://***.blitz.bg/news/article/203380
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
melon
преди 12 години
Да си довърша...че вече има вериги и не ми се налага да посещавам такива места....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 1
melon
преди 12 години
Немарливото обслужване си остава и при повече звезди... Манталитетът и културата на немалка част от населението много куцат. Не е само до заплати...Ей сега съм на море в България(доволен съм, като цяло) но си припомних току що след посещение на един магазин как беше преди години обслужването в бакалиите в София. Та много съм доволен, ч
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
Jekata
преди 12 години
Силиконката тя. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 0
XP1
преди 12 години
Ама и от Инвестор-а са хитри - пратили жена за интервюто.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 0
bertram
преди 12 години
разбира се, че на нашите 'хотелиери' ще им е много по-лесно да продават 1-2-3 звезди хотели вместо 4-5 звезди, защото в крайна сметка в БГ на туриста се гледан като на прасе касичка и само най- непретенциозните могат да са доволни от немърливото обслужване. Няма как да лъжеш персонала и да им плащаш мизерни заплати и да искаш тези хора да правят обслужване на ниво. То и затова 2-3 звезди пълни с най-бедните чужди туристи и ако не ви харесва..гледайте си работа.. догодина ще има други баламурници за курорт в БГ...да ама всичко си е до време.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 5 rate down comment 0
hristoc
преди 12 години
Чалга звезда :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 4
markov
преди 12 години
Много си е добринка дамата , ако имах такава шефка зарязвам бизнесчето си ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 3
nns
преди 12 години
Не се подвеждайте по тази снимка , много по-умна е отколкото изглежда на нея :), , още 1999г си бачкаше за себеси , а пък то ако ставаше само с това и разните златки щеше да са на нейното място.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
ceneto
преди 12 години
по-добре да не казваме нищо по този въпрос :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още