Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАПБ) стартира от днес национален протест. Причината -неизпълнените от страна на ресорните институции искания на бранша, които бяха представени от превозвачите през ноември. Това бе обявено на пресконференция, организирана от браншовата организация, в която членуват повече от 80 автобусни компании, сред които и тези с най-голям пазарен дял - „Етап-Адрес”, „Юнион Ивкони”, "Груп Плюс", "Арда Тур" и "Транс 5".
На територията на всички автогари в страната, където оперират превозвачи от сдружението, от днес ще бъдат разлепени плакати с надпис "Протест".
Превозвачите настояват да бъдат изпълнени общо 6 на брой техни искания. Те настояват за по-голям контрол върху сивия сектор и нелегалните превози. По тяхна оценка в момента сивият сектор формира 17-19% от броя на превозите - вътрешни и международни.
Освен това от сектора настояват да бъдат бенефициент по оперативните програми, за да могат така да финансират купуването на нови автобуси.
Ако до края на месеца не бъде изпълнено поне едно от исканията на бранша, от 1 февруари фирмите в сдружението спират да возят и да осъществяват превозна дейност по всички общински, областни и републикански линии от транспортната мрежа. Галя Топалова, председател на организацията, уточни, че дори при едно изпълнено искане блокада на превозите няма да има.
Нейното изказване бе подкрепено от Ивайло Константинов, който заяви, че превозвачите очакват реакцията на ресорните институции. Той уточни, че всички компании, които членуват в сдружението, са в готовност от 1 февруари действително да преустановят всякаква работа.
"С други думи, ще блокираме всякакво придвижване на пътници по автобусните линии в страната. Тук не става въпрос само за линиите по дългите дестинации като София - Варна. Говорим за всички превози по републиканската пътна мрежа", разясни Константинов.
"За една година сме написали 104 писма, на които имаме само 4 отговора. Надявам се да чуят исканията ни, ние сме добронамерени. Хубаво е да се говори, но трябва и да се работи", допълни Топалова.
преди 10 години Оплаквали се от автостопаджии! ха ха ха Това като го чух се смях много! Ами да поискат закон, забраняващ на плебса да притежава автомобили с повече от две места за да са по сигурно зависими от тях! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Явно автобусните фирми изгубиха лобито си в парламента, и вече няма кой да приема закони в ущърб на БДЖ например. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ей ся е момента Драго Столайнев да излезе и да каже : "Спокойно, няма да има фалирали." Да живее пазарЪ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Чудесно.Като почнат да протестират да не запират.Завинаги.БДЖ да се стяга и да пуска нови влакове.Крайно време е тая и тираджийската мафия да бъдат унищожени отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Отстъпката за студенти е 2 лв. при 30 лв. билет отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Още повече, че директивите и политиките на ЕС, пък и здравия разум все пак, са в посока ЕКОЛОГИЧЕН ТРАНСПОРТ. Аз поне за сега не се сещам за по-екологичен обществен такъв от релсовите/и други форми на електро/ превозни средства. Цял свят в тази посока се развива, само ние гледаме към Африка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Алекс, напълно те подкрепям! Като не им изнася, да си съкратят курсовете - да возят само там, където им е изгодно. Не беше ли това пазарната икономика? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Малоумната Галя Топалова, която е сред най-алчните хора в автобусния бранш първо не знае, че частници нямат право на финансиране по коя да е оперативна програма. Ама и авторът на статията не го знае, което е видно от написания текст. Той авторът дори не знае кой може да бъде бенефициент по оперативни програми, ама нейсе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По направленията, по които се движат пътнически влакове, трябва да се ограничат превозите с автобуси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар