Размерът определено има значение за диамантената индустрия.
Вместо да пръскат пари за пръстен или огърлица с един голям ярък диамант, клиентите все по-често търсят бижута с по няколко по-малки диаманта, които често са с по-ниско качество. А продажбата на бижута с по-малки скъпоценни камъни е добър начин търговците да спестят пари, пише Bloomberg.
В резултат на това съдържанието на диаманти в бижутата се свива от 2011 г. насам до ниво, последно виждано преди десетилетие, а това създава сериозни главоболия на добиващите компании. Това е една от причините, поради които бижутерийната индустрия трудно расте. Сумата, похарчена за бижута с диаманти, остава около 80 млрд. долара годишно от 2014 г. насам, посочва De Beers.
“Все по-малкото съдържание на диаманти явно ще продължи“, казва Аниш Агарвал, партньор в консултантската къща Gemdax. “Възможно е дори ако търсенето на диамантени бижута нарасне, базисното търсене на диаманти да не го последва“, обясни той.
Все по-малко пари се харчат за скъпоценните камъни отчасти защото бижутерите свиват разходите си заради по-високите административни и други разходи, допълва Агарвал. Освен това азиатските потребители все повече приемат камъни с по-ниско качество.
Анемичният растеж принуди производителите да потърсят отговори през последните години. Топ производителят De Beers повиши бюджета си за маркетинг за 2017 г. до 140 млн. долара – най-голямата сума от почти десетилетие. Кампанията се сблъска с икономиите, направени след като De Beers изгуби монопола си в началото на века, което остави индустрията разбита и без желание да плати за реклама, която може да помогне на конкурентните компании.
Секторът основа и лобито Diamond Producers Association през 2015 г. Групата, която повиши бюджета си почти 10-кратно миналата година, трябваше да съживи славните дни от преди 50 години, когато лозунги като „диамантите са завинаги“ бяха повсеместни в поп културата.
Консултантската къща Bain &Co. предупреди през декември, че търсенето може да изпадне в застой за още едно десетилетие, ако индустрия не увеличи разходите си, за да привлече клиенти. Агарвал е съгласен, че е нужна по-голяма реклама.
„Диамантеният сектор все още харчи значително по-малко за маркетинг в сравнение с други луксозни продукти“, казва той. Има „нужда от маркетинг, за да се подкрепи растежа на търсенето на диамантени бижута, да се гарантира, че диамантите са основни в продукта и най-важното – да се повишат цените на шлифованите диаманти“.