IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Без големите си YouTube звезди Google може да не изпълни плановете си

Компанията има ясна стратегия за ползването на видео съдържание, което да я отличава от традиционните медии

21:42 | 17.02.17 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: PewDiePie Facebook page</em></p>

Снимка: PewDiePie Facebook page

През декември Феликс Килберг заплаши да оттегли своето звездно влияние от YouTube. Изглежда всичко това е било уловка. Шведската звезда, известна с псевдонима PewDiePie, посочва във видео, че се е опитал да увеличи броя на последователите си в YouTube до над 50 млн.

Непочтителност като тази го превърна в най-голямата звезда на YouTube и помогна на Google да се превърне в собственик на най-голямата онлайн видео услуга в света, пише Bloomberg.

Докато късно в понеделник всичко това не се стигна до въпроса за отговорността. Google заяви, че ще премахне канала на PewDiePie от своята премиум рекламна услуга и прекратява YouTube сериите му, след като той качи видеа с антисемитско съдържание.

Случилото се представлява пречка пред стратегията на YouTube да промотира премиум съдържание, което привлича реклама на висока цена, както и най-новите ѝ усилия да накара потребителите да плащат за оригинални телевизионни предавания и филми. Сериите на Килберг „Scare PewDiePie” бяха част от нейната абонаментна услуга YouTube Red.

Програмната стратегия на YouTube е насочена към младите, вдъхновени режисьори, влогъри и комедианти, които първи са се насочили към уебсайта. За разлика от Netfix и Amazon.com, които харчат милиони за програми от професионалисти, които вече работят в Холивуд, YouTube финансира оригинални предавания от PewDiePie, Rhett & Link и други.

Тези звезди помагат на YouTube да се отличи от останалите, но са много по-трудни за контролиране. Те изграждат огромна база от последователи, говорейки това, което мислят, без филтър от продуцент или от страна на традиционна медийна компания.

Странното поведение на YouTube звездите е обект на по-голям контрол, откакто големи медийни компании се насочиха към най-големите канали на платформата. Фриволното говорене на PewDiePie не се понрави на Walt Disney, чието Maker Studios прекрати отношенията си с Килберг по-рано в понеделник, в отговор на част от видеата му.

YouTube установи, че в част от клиповете на Килберг има мъже, на които е платил, за да развяват знак с надпис „Смърт за всички евреи“, което нарушава стандартите за съдържание, което да се харесва на рекламодателите. Въпреки това YouTube реши, че клиповете не преминават прага на езика на омразата, като уточнява, че съдържанието трябва да подбужда към насилие, за да е наистина проблемно.

В крайна сметка компанията изтегли Килберг от Google Preferred, своята международна услуга за безопасни за марките реклами и прекрати втория сезон на шоуто му по YouTube Red. Но не премахна видеата на Килберг от сайта си, нито ограничи достъпа му до общата система, която носи по-голямата част от рекламите в YouTube. Говорителят на компанията отказа да коментира решението.

За Google публичното изобличаване на най-голямата звезда на YouTube няма да засегне значително рекламните продажби. YouTube продава по-голяма част от рекламите си на дребно не в конкретни канали. И PewDiePie, макар и популярен, представлява една малка частица от аудиторията на видео платформата, където хиляди канали имат милиони абонати.

"Това е един създател на съдържание“, коментира Ричард Грийнфилд, анализатор на BTIG. “YouTube е много, много по-силен от всеки един създател на съдържание“.

И все пак този ход може да е нещо като предизвестие за останалите автори в YouTube.

Въпреки че премахването на обидните видеа от премиум рекламите е оправдано, YouTube може да рискува да отблъсне създателите, ако нейните стандарти изглеждат твърде строги, твърди Джил Шърман, старши вицепрезидент в рекламна агенция DigitasLBi. Според него може да се създаде усещане и за прекалено голям контрол, като при телевизията, а това е нещо, което YouTube не желае.

Google не разкрива приходите на YouTube, но неколкократно е посочвала, че заедно с мобилната реклама, платформата е ключов двигател на растежа ѝ. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 0
ivelinapencheva
преди 7 години
Най-интересното е, че няма нито едно оплакване от евреи или еврейски организации за обида или засягане. Цялата работа беше продукт на медийте, които изкривиха фактите и за пореден път доказаха, че на старата генерация медии не може да се вярва. Да не говорим, че явно изпитват зверски страх от новата медия - Видео и аматюр създателите на съдържание. Според мен атаките на медиите част от статуквото ще продължат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
george353
преди 7 години
Липсата на цензура направи тубата популярна. Но ако наложат такава, то тогава нещата неминуемо ще се променят и популярността им ще пострада.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
mrynmryn
преди 7 години
"след като той качи видеа с антисемитско съдържание", изгледах видеото, беше просто шега, аман от *** политкоректност. Вече нищо не можеш да наречеш с истинското му име...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още