IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Netflix отново вдъхнови инвеститорите с най-очаквания в историята си отчет

Стрийминг компанията се показа като добре въоръжен боец преди избухването на голямата стрийминг война

08:46 | 17.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Това беше може би най-очакваният тримесечен отчет в историята на услугата за поточно видео Netflix. В сряда вечерта акционерите и анализаторите се фокусираха върху три основни точки: растежа на абонатите, нетната печалба и свободния паричен поток.

Въпреки че числата за третото тримесечие на 2019 г. се провалиха по един важен критерий, Wall Street показа задоволство. Акциите поскъпнаха с повече от десет процента в следборосвата сесия до над 310 долара – и все пак доста под годишния връх от над 380 долара.

Приходите се изстреляха нагоре с 31 процента спрямо година по-рано до 5,25 милиарда долара, както се очакваше. Нетната печалба достигна 665 милиона долара, най-високото ниво през последните четири тримесечия. Печалбата на акция значително надхвърли очакванията от 1,04 долара при 1,47 долара. На ниво от 18,7 процента оперативният марж също беше по-висок от този през същото тримесечие на предходната година (12%).

Netflix не успя в самоналожената си цел за седем милиона нови абонати. С 6,8 милиона нови клиенти видео платформата все още успява да расте сериозно - през същото тримесечие на предходната година увеличението беше от 6,1 милиона нови клиенти. През второто тримесечие на 2019 г. компанията отчете нетен спад за своите клиенти от САЩ за първи път, като добави до 2,7 милиона клиенти вместо очакваните 5 милиона.

За последен път Netflix публикува своите тримесечни данни, преди основните му конкуренти Apple и Walt Disney да навлязат на пазара на стрийминг услугите И двете ще стартират през ноември и ще струват по-малко от стандартния пакет на Netflix в САЩ. И така, колко здрав е Netflix преди началото на голямата стрийминг война?

Въпреки нарастващата конкуренция Netflix прогнозира обещаващи данни за четвъртото тримесечие, които ще бъдат представени в края на декември. Очаква се приходите да нараснат със 197 милиона долара или 30 процента до 5,442 милиарда долара. Нетната печалба обаче ще понесе тежък удар и ще падне до 232 млн. долара. Това все пак би било повече, отколкото през четвъртото тримесечие на 2018 г. със само 134 милиона долара.

Netflix очаква глобалните клиенти да нараснат допълнително до 165,93 милиона от сегашните си 158,33 милиона абонати. Дали тези цели ще бъдат достигнати, предстои да видим. Анализаторите очакват, че поне в САЩ Apple и Disney могат първоначално да привлекат абонати на Netflix. Един пример показва, че Netflix може да се окаже прав с залога си: Бенджамин Суинбърн от Morgan Stanley посочва, че от 2011 г. Amazon е инвестирала около 20 млрд. долара за съдържание за своята стрийминг услуга Amazon Instant Video. През същия период Netflix все пак увеличи броя на клиентите с общо 130 милиона. Суинбърн обвява целева цена от 400 долара за акцията.

На друго мнение е анализаторът на Wedbush Майкъл Пачър. Той дава целева цена от 188 долара за Netflix. Оценката зависи главно от инвестициите и тяхното финансиране. През третото тримесечие свободният паричен поток, с който се осигуряват например вътрешни продукции и покупки на съдържание, беше отрицателен на ниво от 551 милиона долара. Съществуващите ангажименти за закупуване на съдържание, лицензиране или продукция се оценяват на 19,1 милиарда долара. Пачър вярва, че 60 до 65 процента от гледаното съдържание на Netflix ще идва от Disney, Fox, Comcast или Warner Bros. и в крайна сметка ще изчезне от платформата. Така че в бъдеще ще трябва да се вливат много пари изключително в закупуването на замяна на съществуващи библиотеки.

Друга заплаха за Netflix според анализатора на Wedbush Дан Айвс е Apple +. Той повиш целевата си цена за акциите на Apple от 245 до 265 долара. С цена от 4,99 долара месечно Apple TV + може да създаде сериозни проблеми за Netflix, смята той. Според него планираните инвестиции  в съдържание в размер на 6 милиарда долара ще са "достатъчно", за да набере платформата 100 милиона абонати в рамките на четири до пет години. Това би генерирало приблизително седем до десет милиарда долара повече приходи за Apple. Netflix може да загуби до десет процента от клиентската си база за сметка на Apple, казва Айвс. Той стига в предположението си дори до там, че Apple ще задели допълнително милиарди долари, за да купи холивудско студио, за да се конкурира възможно най-бързо с Netflix, Disney или Amazon.

Определящи тенденциите за Netflix ще са и следващите седмици, в които редица технологични компании ще представят своите финансови данни. Сред тях са:

Apple - отчет на 30 октомври:

„Услуги“ като Apple Music или Apple TV + са публично обявени като фаворити за растеж от главния изпълнителен директор Тим Кук. Той се основава на база от над 900 милиона клиенти на Apple, които са потенциални абонати. Тъй като услугата трябва да стартира на 1 ноември, могат да се очакват повече подробности и по-точни прогнози при представянето на последния финансов отчет.

Walt Disney – отчет на 7 ноември:

За цена от 6,99 долара Disney иска да подбие Netflix с „Disney +“ и да бъде малко по-скъп от Apple. Класика като сериите "Междузвездни войни" или "Симпсънс" ще се предлага от 12 ноември. Ако искате големия пакет, можете да получите и спортния канал ESPN и онлайн услугата Hulu за общо 12,99 долара. По отношение на съдържанието Disney вече е най-голямата заплаха за Netflix, особено за домакинствата с деца.

AT&T - отчет на 23 октомври:

AT&T все още не е обявила цена за услугата си HBO Max, която трябва да стартира през пролетта на 2020 година. HBO обаче е изключително силна марка в телевизионния бизнес и AT&T си осигури правата на популярни формати като „Приятели“ и „Улица Сезам“.

Amazon - отчет на 24 октомври:

Amazon Prime Video е добре познат и силен противник на Netflix и според eMarketer в момента е номер две на пазара. Amazon ще предостави улики за това как групата иска най-малкото да защити тази позиция срещу конкуренцията.

Comcast - данни на 24 октомври:

Comcast подготвя мощния си двигател за съдържание NBC Universal за стрийминг битката и вече премахна хитовата си поредица „Приятели“ от Netflix. Стартът е планиран за април 2020 г. Цената на услугата все още не е фиксирана, но тя би могла да бъде поне частично финансирана от реклама и така рязко да подбие конкуренцията.

Roku - данни на 6 ноември:

Roku е новак на сцената и една от абсолютните звезди на фондовата борса за 2019 г. Roku е софтуерна платформа за производители на телевизори, а също така предлага свои собствени стрийминг устройства. В допълнение към собствения канал за съдържание и редовната телевизионна и сателитна телевизия, клиентите могат да имат достъп до почти всички популярни онлайн услуги, включително Netflix и скоро Apple TV +. Въпросът ще бъде как Roku ще успее да предаде на инвеститорите, че създателят на съдържание и дистрибуторът няма да станат излишни в новия свят на стрийминг акулите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още