Didi Chuxing, най-голямото китайско приложение за споделени пътувания, набра 4 млрд. долара в рамките на нов кръг от финансиране, за да подпомогне международната си експанзия и развойната дейност по изкуствения интелект, предава Ройтерс.
Пари ще бъдат заделени и за изграждане на мрежа от услуги за електрически автомобили, съобщава базираната в Пекин компания в изявление по електронна поща в четвъртък. Кръгът на финансиране е бил подкрепен от китайски и чуждестранни инвеститори, казва Didi без да даде конкретна информация за тях.
Didi е втората по оценка стартираща компания в света след Uber Technologies Inc. Твърди се, че оценката ѝ възлиза на 50 млрд. долара, след като привлече над 5,5 млрд. долара през април. Последното финансиране допълнително пълни джобовете на Didi, докато тя се готви да се изправи срещу Uber на редица пазари по целия свят.
Китайската компания успешно избута Uber извън своя вътрешен пазар през 2016 г. след ожесточена и скъпа война чрез субсидии. Въпреки че не е толкова агресивна, колкото е Uber при влизането на различни страни, сега Didi изглежда търси нови пазари. През август тя подкрепи естонския играч Taxify OU с финансова инвестиция и технологии, докато навлизането ѝ в Тайван, за което бе съобщено през тази седмица, ще бъде осъществено по франчайзинг модел. Компанията също така планира да пусне услуги в Мексико до първото тримесечие на 2018 г.
Експанзията на Didi се случва в труден момент за Uber, чийто основател Травис Каланик бе заменен на поста главен изпълнителен директор от Дара Косровшахи по-рано през тази година, след като компанията бе разтърсена от редица скандали. Те варираха от огромното изтичане на информация за 57 млн. акаунта на водачи и пътници до разкритията, че компанията е използвала програми за шпиониране на конкуренти.
Uber загуби 1,5 млрд. долара през третото тримесечие на тази година, спрямо 1,1 млрд. долара през предходното тримесечие. Нетните приходи се увеличават до 2,01 млрд. долара за периода, което е с 21% повече спрямо предходното тримесечие.
„Didi планира да увеличи инвестициите си в таланти и технологии за изкуствен интелект, за да разшири още повече възможностите за интелигентно шофиране и интелигентен транспорт", казва се в изявлението на компанията. „Ще стартираме и инициативи за изграждане на нови мрежи за обслужване на превозни средства, ползващи алтернативно задвижване", допълва компанията.
Сред инвеститорите в компанията са SoftBank Group Corp. и Mubadala Capital от Абу Даби, съобщава Wall Street Journal, като цитира анонимни източници, запознати с въпроса. Финансирането увеличава паричните резерви на стартъпа до 12 млрд. долара, пояснява вестникът.