Ето че това се случва и с Alphabet. Компанията майка на Google бе сред технологичните групи, които се бяха възползвали от ускорението на цифровизацията, причинено от пандемията на коронавируса, но през лятото отчете срив. Фактът, че авиокомпаниите и хотелските вериги намаляват рекламата си, засегна сериозно Google по онова време. Толкова силно, че продажбите на разглезената от постоянния бърз растеж група от Маунтин Вю дори спаднаха за първи път в сравнение със същото тримесечие на предходната година.
Сега обаче изглежда, че американският технологичен концерн Alphabet Inc. се върна към растежа през третото тримесечие след спад в предходния период, подхранван от дигиталната реклама, която се възстанови заедно с американската икономика. Акциите поскъпнаха с около 7% в разширената търговия в Ню Йорк, предава Bloomberg.
Компанията майка на Google отчете приходи за третото тримесечие, които без отчитане на разходите за дистрибуция на своите търсачки, нараснаха с 15% до 38 млрд. долара. Въпреки че това беше по-бавен ръст от темповете на растеж преди година, това беше рязка промяна спрямо спада от 2% през второто тримесечие и по-добро представяне от очакваното от анализаторите. YouTube, най-бързо развиващата се част от рекламния бизнес на Google, генерира 5 млрд. долара, с 32% повече спрямо миналата година.
Около 90% от приходите на Google идват от рекламата, голяма част от която е свързана с резултатите от търсене в интернет. Този бизнес спря през пролетта, тъй като пандемията унищожи някои от най-големите ѝ клиенти: туристическите компании. Но тъй като ограниченията изчезваха и хората се приспособяваха да прекарват повече време вкъщи, електронната търговия процъфтява и хората прекарват повече време в гледане на YouTube, помагайки на бизнеса на гиганта да се рестартира.
Американската икономика също показа признаци на възстановяване, отбелязвайки рекорден ръст през третото тримесечие. Google
„Като цяло сме доволни от степента, в която рекламодателите активираха отново бюджетите си“, заяви главният финансов директор Рут Порат по време на конферентен разговор. Фокусът на YouTube върху рекламите за електронната търговия с пряк отговор също спомогна за увеличаване на приходите, каза тя.
Съживяването на дигиталната реклама помогна и на Facebook Inc., Snap Inc. и Pinterest Inc., като всички те отчетоха солиден ръст на приходите през тримесечието.
Положителните резултати на Google не се ограничават само до рекламата. Облачният бизнес на компанията генерира 3,4 млрд. долара през тримесечието, което е с 45% повече спрямо същия период на миналата година. Анализаторите от Canaccord Genuity очакваха ръст от 42%.
Милионите хора, работещи от вкъщи поради пандемията, ускориха „дигиталната трансформация“ на работното място, тенденция, която води до по-голямо търсене на продуктите на Google, каза Порат. А понижението на капиталовите разходи спомогна за увеличаване на маржовете и печалбата на Google. Нетната печалба скочи с 59% до 11,2 млрд. долара, а печалбата на акция в размер на 16,40 долара надмина прогнозите на анализаторите за 11,42 долара.
Въпреки че Alphabet отпразнува “финансово завръщане”, компанията е изправена пред най-сериозното си регулаторно предизвикателство досега: антитръстов иск от страна на Министерството на правосъдието на САЩ, което обвинява компанията в злоупотреба с господстващото си положение в онлайн търсенето.
Google опроверга иска, който нарича „дълбоко опорочен“. Един от аргументите на правителството цитира споразуменията на Google с Apple Inc. да даде приоритет на своята търсачка в продуктите на производителя на iPhone. Google плаща между 8 млрд. до 12 млрд. долара за привилегията и в резултат на това министерството заяви, че почти половината от трафика на Google през 2019 г. идва от продукти на Apple.
Резултатите от третото тримесечие показват, че тези плащания към Apple и други партньори продължават да нарастват. Разходите за придобиване на трафик се увеличиха с 9% през третото тримесечие до 8,2 млрд. долара.
През последните години Google опакова най-добрите резултати от търсенето с реклама, увеличавайки способността си да печели от улова на потребителите на информация.