Главният изпълнителен директор на Amazon.com Inc. Джеф Безос заяви, че електронният логистичен гигант е надхвърлил 100 милиона платени абонати за услугата Prime и ще продължи да инвестира във „все по-нарастващите" очаквания на клиентите, предава Bloomberg.
Безос отбеляза този крайъгълен камък в годишното си писмо до акционерите, публикувано в сряда. Писмото е възможност на основателя да подчертае дългосрочната стратегия пред инвеститорите, търсейки тяхното доверие, докато продължава да инвестира изкараните приходи в международното разширяване на бизнеса, изграждането на присъствие и офлайн и в нови продукти, като говорителите Echo и цифровия асистент Alexa, предава Bloomberg.
Пуснатата преди 13 години услуга е много важен елемент за компанията и стратегията ѝ да обвързва клиентите си. Абонаментът включва и фиксирана такса за доставки, както и безплатен достъп до избрани филми и сериали ("Prime Video") и музика "(Prime Music").
Членството насърчава потребителите да пазаруват повече в Amazon, за да получават стойност за парите си, подобно на клубовете на големи магазини като Costco Wholesale Corp. Amazon обаче подобри членството си с допълнителни дигитални ползи и продава допълнителни функции като по-добре попълнен музикален каталог срещу допълнителна месечна такса.
Amazon пазеше броя на абонатите си в строга тайна, принуждавайки анализаторите да изчисляват цифрата на основа на пазарни проучвания. Коментарите на Безос показват, че базираната в Сиатъл компания продава Prime и в чужбина, демонстрирайки, че може да възпроизведе американския си успех и там, казва Рю Хотови, анализатор в Morningstar Inc. Amazon е на загуба заради международната си експанзия, но инвеститорите ще търпят това, ако има силен ръст на абонатите на Prime, казва той.
"Това, което виждаме в Европа и други пазари, е подобно на това, което видяхме в САЩ между 2010 г. и 2014 г.", казва Хотови. „Хората виждат стойност в членството в Prime от гледна точка на скоростта на доставките и съдържанието. Това е важно за инвеститорите, защото дяловете на задържане на членове са над 90%".
Писмото също така възхвалява корпоративната култура на Amazon, като Безос твърди, че високите стандарти могат да бъдат "научени".
„Хората са доста добри в изучаването на високи стандарти само чрез експозиция", каза той. „Високите стандарти са заразни. Доведи нов човек в екип с високи стандарти и той бързо ще се адаптира. Обратното също е вярно. Ако преобладават ниски стандарти, те също бързо ще се разпространят".
Главният изпълнителен директор също така каза, че през 2017 г. Amazon е изпратила повече от 5 милиарда артикула с Prime по света и повече нови членове са се присъединили към Prime, отколкото през която и да било предходна година. Той добави, че 2017 г. е най-добрата година за продажбите на хардуер и че компанията ще продължи да инвестира агресивно, за да разшири своята клиентска база, марка и инфраструктура. Силният ръст се отразява и в последния отчет – през четвъртото тримесечие приходите от такси за Prime скачат с 49 на сто до 3,2 млрд. долара.
Акциите на Amazon поскъпнаха с около 1,5% в разширената търговия след публикуването на писмото.