Amazon стартира своите разпродажби в рамките на инициативата Prime Day с технически проблеми на своя уебсайт и в приложението си, което постави под въпрос 36-часовото събитие, пише Bloomberg.
Проблемите на сайта са се появили при старта на събитието в 15:00 EST (22:00 ч. българско време), но са намалели значително в рамките на няколко часа според Downdetector.com, който следи бъговете в мрежата. Очаква се потребителите да похарчат 3,4 млрд. долара в сайта по време на събитието, което е с над 40% повече спрямо миналата година, посочва Coresight Research.
В Twitter компанията заяви, че “някои потребители имат трудности при пазаруването и работим по решаването на проблемите бързо”, макар че мнозина са пазарували успешно. Книжата на компанията завършиха борсовата търговия на цена от 1822,49 долара, но понижиха стойността си с около 1,5% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк.
“Силно съм шокиран, че не са подготвени за трафика”, коментира анализаторът на Forrester Сучарита Кодали. “Освен ако не е отвъд най-лудите им очаквания е необичайно”.
Към понеделник следобед щатско време имаше 4670 публикации в социалните мрежи за проблема с Prime Day. 80% от тях са свързани с гняв и тъга според Crimson Hexagon, която следи обратната връзка в социалните мрежи.
Amazon Web Services, подразделение на Amazon, е най-големият доставчик на облачни услуги в света. Стотици големи компании разчитат на услугата за уебсайтовете им.
Не е ясно колко широко е бил разпространен проблемът. Освен това потребителите са сигнализирали за различни трудности. Вероятно става въпрос за проблем със софтуерния ъпдейт, който е трябвало да бъде оправен в рамките на часове, коментира Антъни Едуардс, главен технологичен директор на Eggplant, която следи представянето на уебсайтовете. Amazon рядко има проблеми с висок трафик, а сигурността ѝ е малко вероятно да бъде разбита от хакери, допълва той.
Въпреки проблемите компанията заяви, че през първия час на Prime Day е продала повече стоки в сравнение със същия период на миналата година.