Българският телекомуникационен оператор Vivacom ще инвестира над 180 млн. лева от бюджета си за 2018 г. в иновации, поддръжка на вече съществуващите мрежи и на качеството на вече предлаганите услуги. Това обяви пред медии главният технически директор на компанията Радослав Златков.
Част от сумата ще бъде инвестирана във фиксираните услуги. Плановете са над 100 хил. нови домакинства да бъдат свързани с оптика, а над 300 хил. - с оптика до най-близкото до дома им устройство, обяви Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на Vivacom. Предвижда се тези проекти да са в малки населени места, докато в по-големите инвестициите ще са насочени към 4,5G мрежата на компанията.
Мрежата, която представлява еволюция към новото поколение 5G връзки, вече обхваща София, Русе, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. До среда на юли тя ще покрие и 44-те най-големи града в страната и основните курорти, обясни Златков.
„За мен все още е рано да говорим за 5G. Всички играчи в сектора правят първи стъпки в тази сфера, а потребителите не разполагат с нужните устройства“, допълни той.
„Промените в телекомуникационната индустрия не се случват изведнъж, а непрестанно, ето защо ние трябва непрестанно да се развиваме“, обясни той. По думите му инвестициите са свързани с това промените в процесите да се случват плавно, така че крайните потребители да не се сблъскват с проблеми.
Златков обясни още, че телекомуникационните компании са основната платформа, на базата на които се случват промените в редица индустрии, тъй като осигуряват свързаността.
„България традиционно е на водещи позиции в телекомуникационния сектор“, коментира той. По думите му сме водещи не само в мобилния интернет от гледна точка на скоростта, но и при фиксирания интернет се представяме изключително добре. „Говоря не само за бързина и качество на връзката, но и за покритие“, обясни Златков. „Всичко това се случва, въпреки че честотният сектор от 700-800 Mhz е зает и не е достъпен за нас“.
Фокусът на Vivacom през тази година ще е потребителското преживяване, коментираха директорите на телекома.
В тази връзка компанията работи по няколко проекта. От инфраструктурна гледна точка тя залага на мрежата LoRA, която има за цел да направи българските градове умни. Става дума за технология за изграждане на безжични комуникационни мрежи от нов тип, осигуряващи свързаност между всякакъв тип обекти, като им дава възможност да комуникират помежду си ефективно и без необходимост от SIM карти. LoRA вече е изградена в София, Пловдив, като предстои изграждането в още 9 населени места.
Същевременно телекомът стартира пилотен проект, наречен Vivacom TechLab – технологична лаборатория, в която стартъпи и партньори на компанията да имат достъп до последните технологични решения в индустрията. В лабораторията те ще получават помощ от експерти и ще могат да тестват своите прототипи.
„За да сме в крак с времето са нужни още няколко неща. На първо място е сътрудничеството“, обясни Златков. По думите му клъстърите вече са добре познати структури, но той призова за много по-тясна работа между телекомите, бизнеса, образователните институции и администрацията. Според него България се нуждае и от образование, което да е съобразено с нуждите на бизнеса. То трябва да е достъпно, лесно и в крак с новите технологии, категоричен е той.
преди 6 години И най-после имат мобилно приложение. Това им беше минусът досега. Наскоро си прехвърлих номерата към тях и съм много доволен. По-малка такса, повече интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар