Федералните власти дадоха на SpaceX позволение да свърже редица превозни средства със сателитната си интернет услуга. Това е победа за компанията, която иска да разшири клиентската си база, пише Wall Street Journal.
Федералната комуникационна комисия (FCC) позволи на ръководената от Илон Мъск компания да започне да предлага Starlink, както интернет звеното се нарича, във всякакви превозни средства – от самолети до лодки, сочи заповед на комисията. Позволението обхваща както потребителски, така и бизнес превозни средства.
По този начин Starlink има възможност „да разшири широколентовите си възможности, за да отговори на нарастващите потребителски търсения, които сега изискват свързаност в движение“, посочва FCC. Говорител на Space Exploration Technologies, както е официалното име на SpaceX, не е отговорил веднага на запитването за коментар.
SpaceX вече изстреля множество сателити в орбита, сравнително близка до Земята. Услугата цели да предостави на потребителите високоскоростна интернет връзка с минимално забавяне. До юни тя имаше над 400 хил. абонати по света, сочи скорошна презентация на компанията, представена пред комисията.
Освен че цели да обслужва домакинства, SpaceX се опитва да привлече и бизнес клиенти към Starlink. Delta Air Lines тества услугата, а през април Hawaiian Airlines заяви, че ще добави услугата в самолетите си, които изпълняват полети между хавайските острови и континенталната част на САЩ и други отвъдморски дестинации.
Конкурентите също се опитват да засилят предложенията си да привлекат клиенти. Viasat, друг доставчик на сателитен интернет, тази пролет каза, че Southwest Airlines Co. е избрала да използва системата ѝ за безжичен интернет по време на полети, за да достигне до редица потенциални клиенти.