IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Проблемите на Telenor в Бангладеш се задълбочават

Мобилният оператор остава с лимитирани честоти за мобилни услуги заради неплатени глоби към страната

11:20 | 08.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс, архив</em></p>

Снимка: Ройтерс, архив

Grameenphone, бангладешското подразделение на норвежката телекомуникационна компания Telenor Group, заяви, че решението на местния регулаторен орган (BTRC) да ограничи честотната лента за интернет за услугите му е „незаконно", докато компанията продължава да търси арбитражно решение за близо 1,5 млрд. долара.

Най-голямата мобилна компания на Бангладеш съобщи на пресконференция в неделя, че ходът на регулатора за ограничаване на достъпа до интернет е „изрично предназначен да окаже натиск върху оператора, като повлияе негативно на потребителското изживяване в мрежата му", предава Bloomberg. Компанията търси съдебна намеса, докато преминава през арбитражния процес.

Grameenphone, който има близо 75 милиона абонати в страната, се бори да запази интернет услугите си отворени, докато правителството на Бангладеш използва ограниченията за трафик, за да накара компанията да плати данъчни санкции, такси за споделяне на приходи и лихви. Решението за достъпа ще се отрази негативно на мобилните клиенти и може да доведе до загуба за бизнеса, пояснява операторът.

„Не е целесъобразно клиентите да бъдат поставяни в кръстосания огън на тази дискусия - това не е добре и за репутацията на Бангладеш“, казва главният изпълнителен директор на Grameenphone Майкъл Фоли, който бе директор и на „Теленор България“. „Искаме да сме на масата на преговорите, за да разрешим проблема чрез арбитраж и да продължим напред“, добавя той.

Акциите на компанията се обезцениха с 2,3 на сто по време на търговията в неделя на Dhaka Stock Exchange.

През април на Grameenphone беше наредено да плати около 85 млрд. така (1 млрд. долара) на Бангладешската комисия за регулиране на телекомуникациите и приблизително 41 млрд. така на Националния съвет за приходите след правителствен одит за периода от 1997 г. до 2014 г. Юридическата кантора Allen & Overy ще помогне за арбитража, поясни Фоли след пресконференцията.

Бангладешският телекомуникационен регулатор сви честотите на Grameenphone на 4 юли с 30%, за да окаже натиск върху компанията да плати таксите.

„Исковете бяха повторно одитирани и те все още не са платили парите", заяви в неделя в телефонно интервю за Bloomberg председателят на регулатора Яхурул Хаке. „Нямаше друга опция за нас, освен ограничаването на капацитета", допълва той. Хаке се противопоставя на твърдението на Grameenphone, че ограничението е незаконно.

Регулаторният орган също така наказва Robi Axiata, дъщерно дружество на малайзийската група Axiata Berhad, като сви с 15% честотите ѝ заради за неплащане на 8,67 млрд. така.

BTRC защитава ограниченията на честотната лента като мярка за получаване на плащания от двете компании. „Комисията смята, че компаниите ще платят задълженията си, за да обслужват клиентите си с нормален капацитет", казва се в изявление на регулатора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още