Големият проблем на европейската автомобилна индустрия в момента е в противопоставянето между нуждата от много големи инвестиции в нови технологии и натискът на акционерите, които свикнаха през последното десетилетие с растящите печалби и големите дивиденти. Този анализ по Bloomberg TV Bulgaria направи Константин Томов, автор на предаването "Колела" на Bulgaria On Air.
“Увеличеният протекционизъм в глобален мащаб, търговската война между САЩ и Китай, несигурността около Brexit и скандалът "Дизелгейт" са само част от факторите, натежали върху автомобилните производители”, посочи той.
Томов коментира и стандарта "Евро 6" на Брюксел за вредните емисии от автомобилите, чиито изисквания Европейският съюз затяга от 2021 г. и посочи, че едва няколко компании биха отговорили на новите норми.
„Глобите за производители като Daimler и Volvo ще са около 3,5 хил. евро на автомобил“, напомни Константин Томов.
Според него липсата на гъвкавост от страна на Брюксел е сериозна пречка пред автомобилната индустрия на Стария континент.
„Този регламент всъщност не е нов, той е в сила от 2014 г. Ситуацията обаче се променя и тези цели вече не са съобразени с новите световни реалности – нито политически, нито икономически“, смята журналистът.
По думите на Томов за момента производителите на електрически автомобили все още не могат да генерират приходи от производството им.
„Електромобилът не може да бъде печеливш при сегашните условия, при сегашната технология на батериите, при сегашните цени на суровините. За момента не се вижда пробив, който да направи технологията масова и доходна“, смята експертът.
Повече от разговора в студиото вижте във видеоматериала.
преди 5 години Ами направете я масова!! Големите германски фирми за автомобили имат милярди за разработка на нови технологии отговор Сигнализирай за неуместен коментар