Втората по големина германска търговска банка Commerzbank AG е възложила на McKinsey & Co. да преразгледа нейния бизнес модел. Това би могло да означава, че планираната през лятото разходна програма може да включва и по-широко преструктуриране.
В рамките на мандата консултантската компания разглежда двете основни области, които се фокусират върху частните клиенти и корпоративния бизнес, предава Bloomberg, позовавайки се на запознати с въпроса източници. Процесът на проверка ще продължи до юни.
Говорителите на McKinsey и Commerzbank са отказали коментар по темата.
Изпълнителният директор на Commerzbank Мартин Цилке е подложен на натиск, след като важни акционери - включително федералното правителство на Германия, отхвърлиха в неофициални разговори обявените през миналата година цели за икономии като недостатъчно амбициозни.
Тогава банката обяви, че работи върху допълнителни свивания на разходите. Включването на McKinsey обаче предполага, че се обмислят по-дълбоки промени.
Базираната във Франкфурт банка се бори с ниска доходност, откакто по време на финансовата бе спасена от държавата. Цената на акциите загуби 99 процента в сравнение с предкризисното равнище. Под управлението на Цилке понижението е с 60 процента.
Ангажирането на McKinsey се случва, след като бе представено поръчано от германското правителство проучване на Commerzbank от Boston Consulting Group, според което целите за намаляване на разходите могат да бъдат удвоени или дори утроени, както съобщи Bloomberg през февруари.
Проучването също така препоръча сериозни съкращения в клоновата мрежа и спиране до планираното международно разширяване в сферата на корпоративните клиенти.
Едва преди две седмици международната рейтингова агенция Standard & Poor's (S&P) понижи рейтингите на Commerzbank, Deutsche Bank и други германски финансови институции заради икономическото въздействие от коронавируса. За Commerzbank S&P понижи кредитния рейтинг с една степен до "BBB +", прогнозата остава "отрицателна".