Растежът на приходите на групата за луксозни стоки LVMH надмина очакванията, успявайки да превъзмогне проблемите около войната в Украйна и новият пик на коронавируса в Китай.
Продажбите за първото тримесечие на най-големия в света производител на луксозни стоки са се увеличили с 23% на органична основа до 18 млрд. евро. Начело на представянето е най-голямото подразделение на групата – това за мода и кожени изделия, съобщи базираната в Париж компания. Анализаторите очакваха ръст от 17%.
Акциите на компанията поскъпнаха с 1,8% по време на търговията във вторник.
Управляваната от милиардера Бернар Арно LVMH е първата европейска компания за луксозни стоки, която публикува резултати за тримесечието. Въпреки оптимистичното начало на годината групата остава „бдителна и уверена“ на фона на настоящата геополитическа обстановка и здравната ситуация.
През периода налице е двуцифрено увеличение на продажбите както в Европа, така и в САЩ.
LVMH затвори магазините си в Русия на 6 март заради инвазията в Украйна – конфликт, който може да повлияе на настроенията, когато става въпрос за покупки на луксозни стоки, посочват от Telsey Advisory Group. Очакванията са, че конфликтът най-вероятно ще засегне потреблението на премиум стоки повече, не само от свитото търсене от руснаци, което отговаря за по-малко от 1,5% от продажбите на групата, посочват от Morgan Stanley.
LVMH бе засегната и от нови блокади в Шанхай заради новият пик на коронавируса в Китай. Това на свой ред влошава прогнозите за икономиката на страната, а оттам и за продажбите на луксозни стоки.
И въпреки предизвикателствата подразделението на групата за мода и кожени изделия, в което влизат марки като Louis Vuitton и Dior, отчита ръст на продажбите с 30%. Това е значително над прогнозите на анализаторите за увеличение от 23%.
Индустрията за луксозни стоки разчита на увеличение на цените, за да се справи с натиска на инфлацията. Louis Vuitton увеличи цените с около 6% през първото тримесечие, показват изчисления на Stifel.