Продажбите на собственика на Zara Inditex не само са се завърнали към предпандемичните си нива, но и са ги задминали, възползвайки се възстановяването на търсенето въпреки предизвикателствата при веригите на доставки, съобщава Ройтерс.
Испанската Inditex, която е най-големият моден търговец на дребно в света, заяви в сряда, че продажбите в постоянна валута са се увеличили с 10% спрямо нивата от 2019 г. през тримесечието до края на октомври. Те се продължили да растат със същия темп и до 10 декември, подкрепени от силно онлайн търсене.
„Възстановяването продължава да набира инерция“, каза директорът по капиталовите пазари в Inditex Маркос Лопез в изявление.
Компаниите изпитват затруднения в снабдяването с продукти и суровини в стабилното глобално икономическо възстановяване, докато пандемията продължава да нарушава ежедневието в някои части на света.
Inditex, чиито брандове включват още Massimo Dutti, Bershka и Pull & Bear, произвежда повече от половината си продукти близо до базата си в Испания и ги доставя на потребителите по-бързо, отколкото конкурентите, спестявайки си най-лошото от кризата с веригите на доставки.
Испанската компания отчете продажби за 7,3 млрд. евро и нетна печалба от 1,2 млрд. евро за периода август-октомври – третото тримесечие на финансовата ѝ година, което съответства на очакванията на анализаторите.
Тя заяви, че онлайн продажбите за първите девет месеца на фискалната ѝ година са се увеличили със 124% спрямо същия период на 2019 г. и очаква те да формират над 25% от общите продажби за цялата година.
Анализаторите на Credit Suisse обаче заявиха, че брутните маржове на компанията са малко по-ниски от очакваното.
Акциите на Inditex поевтиняха с около 2% в ранната търговия.
Inditex предприема промени във висшето си ръководство, като Мария Ортега – дъщеря на основателя и милиардер Амансио Ортега, ще поеме поста президент на компанията следващия април.
„Можем да кажем, че това е много здравословна еволюция за бизнеса в глобален план“, заяви Пабло Исла, който ще остане изпълнителен президент до 31 март.
„Имаме абсолютната увереност в нашия уникален бизнес модел“, добави той в онлайн разговор с анализатори.