Nike отчете рекордни тримесечни приходи от продажби, надхвърлящи 12 млрд. долара, за първи път в своята 50-годишна история. Това се случи благодарение на по-голямото потребителско търсене на маратонки и спортно облекло в Съединените щати през пролетта, пише Wall Street Journal.
Приходите за тримесечието, завършило през май, са се увеличили почти два пъти до 12,34 млрд. долара спрямо 6,31 млрд. долара година по-рано, когато приходите бяха под натиска на разпространението на коронавируса. Директните продажби на Nike – продуктите, поръчани чрез нейните приложения, магазини или в собствените ѝ магазини, са се изкачили със 73 на сто до 4,5 млрд. долара.
Цената на акциите на компанията се повиши с 12 на сто по време на следборсовата търговия, след като приходите и печалбата се оказаха по-високи от прогнозите на Wall Street. Нетната печалба на Nike е достигнала 1,5 млрд. долара в сравнение с нетната загуба от 790 млн. долара през същото тримесечие на миналата година.
„Това са времената, в които силните брандове могат да станат още по-силни, а с всяко тримесечие това става все по-ясно“, коментира главният изпълнителен директор Джон Донахю.
По време на пандемията много професионални и млади спортисти не можеха да тренират както преди. Nike временно затвори своите магазини и продължи да плаща на своите служители. Тя заложи на дигиталните продажби, докато потребителите бяха принудени да прекарват повечето си време у дома.
След като хората се върнаха към пазаруването във физически магазини, а спортните събития бяха възобновени, приходите се увеличиха със 141 на сто в Северна Америка през последното тримесечие. Продажбите в региона са скочили с 29% спрямо същия период на 2019 г.
Nike се е справила доста по-добре и в Китай, отколкото смятаха доста инвеститори, които се опасяваха от призивите в страната за бойкот на глобални марки заради коментарите, които направиха за предполагаемите нарушения на правата на човека в Синдзян. Приходите от продажби в Китай, Тайван, Хонконг и Макао са се увеличили със 17% до 1,9 млрд. долара през тримесечието.
Директори на компанията твърдят, че очакват приходите да нараснат с над 10% и да надвишат 50 млрд. долара в рамките на фискалната година, която започна през юни, след като през тъкмо приключилата предходна фискална година нараснаха с 19 на сто.
Освен това те очакват маржовете на печалба да се увеличат, тъй като компанията продава повече продукти директно на потребителите. Компанията твърди, че очаква директните продажби да достигнат около 60% от общите през 2025 г. спрямо 40% досега.