Италианската компания за луксозна мода Zegna ще стане публична в Ню Йорк в понеделник, обединявайки се с американска компания за придобиване със специална цел (SPAC) с очаквана стойност на дружеството от 3,1 млрд. долара, съобщава Financial Times.
SPAC компанията бе създадена от европейската група за частен капитал Investindustrial и се председателства от бившия главен изпълнителен директор на UBS Серджио Ермоти. За сделката с Zegna бе за пръв път съобщено през юли и първоначалните оценки сочеха стойността на общата компания да е 3,2 млрд. долара.
„Изключително горди сме да бъде първата италианска модна компания, която ще бъде вписана в Ню Йорк“, казва Джилдо Дзеня, трето поколение на фамилията, управляваща компанията от основаването ѝ през 1910 г., в интервю от водещия магазин на Zegna в Манхатън в петък преди листването.
Вписването ще донесе брутни постъпления от 761 млн. долара, които ще бъдат инвестирани в Zegna и Thom Browne – друг бранд на компанията. То отваря вратата и към допълнителни придобивания. Семейство Дзеня ще притежава почти 66% дял в обединената компания.
В луксозната индустрия се наблюдава вълна от консолидация. Сделки през последните 12 месеца включват покупката на Tiifany & Co, Etro и Off-White от LVMH, закупуването на датския производител на очила Lindberg от Kering, а Richemont придоби бранда за кожени стоки Delvaux.
През 2019 г. Zegna казва за FT, че няма интерес да става публична. Пандемията обаче затрудни независимите марки да се конкурират с по-големи и по-богати модни конгломерати.
През 2020 г. продажбите в Zegna намаляха с 23% на годишна база до 1 млрд. евро, а компанията излезе на нетна загуба от 45 млн. евро от печалба от 38 млн. евро. В презентация за инвеститорите компанията прогнозира, че представянето ѝ ще се възстанови близо до предкризисните нива през 2021 г.
„Пазарът на луксозни стоки е много предизвикателен“, казва Дзеня. „Конкурираме се с конгломерати. Направихме го [вписването], за да станем по-силни“.
„Сега мога да разчитам на допълнителни ресурси, да се възползваме, ако имаме нова възможност [за придобиване] и мисля, че мога да ви споделя, че имаме и други възможности“, допълва той.
Дзеня казва, че най-много иска да купи повече от доставчиците на компанията, но ще се оглежда и за други модни брандове. „Тъй като суровините стават все по-малко и по-скъпи, тъй като има много напрежение във веригата на доставки независимо къде се намираш, да контролираш [веригата] е много, много важно стратегически“, казва той. Ако има възможности да купим доставчици, „ще го направим“, добавя той.
Компанията иска да се фокусира и върху органичния растеж на бизнеса си с мъжка мода, който през последните години се измества от костюми към луксозни дрехи за ежедневието, тъй като модата на работните места става все по-неангажираща.
Компанията смята да инвестира още и в текстилния си бизнес – тя доставя платове на конкуренти като Chanel и Tom Ford – и в бранда си Thom Browne, който купи за 500 млн. долара през 2018 г. и оттогава насам го разшири с продукти за жени и деца.
Миналата седмица компанията представи ново име и лого, отказвайки се от името на основателя Ерменеджилдо в Ermenegildo Zegna.