Adidas твърди, че ще се раздели със своя проблемен американски спортен бранд Reebok като част от стратегическото си преструктуриране, пише CNN.
Германският производител на спортни стоки посочи в изявление, че е решил да започне формален процес, който цели продажбата на Reebok, след като е преразгледал бизнеса си – нещо, което обяви в края на миналата година.
„Reebok и Adidas ще могат значително по-добре да реализират потенциала си за растеж независимо една от друга“, коментира главният изпълнителен директор Каспър Рорстед. „В следващите месеци ще работим старателно, за да осигурим успешно бъдеще на марката Reebok и екипа зад нея“, допълни той.
Решението за продажбата на Reebok е взето като част от нова петгодишна стратегия, която Adidas ще представи на 10 март. Фирмата купи американския бранд преди 15 години в опит да разшири обхвата си на вътрешния пазар на Nike. По това време Reebok имаше договори с Националната баскетболна асоциация (NBA) и Националната футболна лига.
Но през последните години марката се представя зле и загуби пазарен дял. Сега носи едва 7% от приходите от продажби на Adidas, спрямо 18% през 2010 г.
Рорстед започна план за преобръщане на бизнеса през 2016 г., след като пое ръководството на компанията. Това върна Reebok към рентабилността през 2018 г., а тя сключи сделки с известни личности като Ариана Гранде и Карди Би.
Но принудителното затваряне на магазини заради пандемията и провалът в капитализирането на скока на търсенето на спортни дрехи срина приходите през 2020 г. През третото тримесечие приходите на Reebok се свиха със 7 на сто спрямо година по-рано и спрямо 2% спад на продажбите на Adidas.
Adidas твърди, че ще се фокусира върху усилията за подсилване на собствения си бранд на глобалния пазар на спортни стоки.
„Дългосрочните възможности за растеж в нашата индустрия са особено привлекателни, най-вече за култови спортни марки“, коментира Рорстед.
Adidas може да отдели Reebok в самостоятелна публична компания или да продаде бранда. Анализатори твърдят, че сред потенциалните купувачи се нареждат VF Corp, компанията майка на Vans, и The North Face, която наскоро придоби марката Supreme за 2,1 млрд. долара.
Authentic Brands Group (ABG) и китайската Anta Sports също могат да са сред кандидатите.


Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Навършват се 181 от рождението на капитан Петко войвода
Честваме паметта на свети мъченик Севастиан и св. Модест
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Белгия замразява депутатските заплати за 4 години
Два протеста ще има тази вечер в центъра на София
Притеснена учителка: И аз съм ползвала тоалетните с камери
След 24 титли Алкарас се разделя с треньора си