Шестте секунди слава на Vine изтекоха. Във вторник социалната мрежа Twitter официално сложи край на живота на своята видео услуга за споделяне на кратки клипове и я замени с друго приложение, пише CNN.
Вчера активните потребители на Vine имаха последен шанс да свалят своите стари видеа, преди услугата да остане в историята.
Vine Camera, наследникът на Vine, ще позволи на потребителите да създават шестсекундни автоматично повтарящи се видеа и да ги споделят директно в Twitter. Но самата платформа за споделяне Vine и общността, която създаде, вече ги няма.
Уебсайтът на Vine все пак ще запази архив от клипове, качени от потребителите след пускането на платформата през 2013 г., но няма да има възможност за качване на нови.
Twitter обяви плановете си да „убие“ Vine още през октомври. Компанията не разкри каква е причината за решението, но то беше съобщено само часове, след като Twitter обяви значителни съкращения на работни места в отчаян опит да остане на печалба.
Провалът на Twitter с Vine отразява по-сериозните проблеми на микроблогинг платформата. Въпреки че е обичана от лоялна общност от милиони потребители, за разлика от Twitter Vine страдаше от неясна продуктова визия и не успя да остане в крак с конкуренцията.
Snapchat и Instagram разшириха своите видео предложения, като привлякоха потребители, които в друга ситуация можеха да създават и гледат клипове във Vine.
Услугата на Twitter отпадна от топ 100 на безплатните приложения в App Store на Apple в началото на тази година и продължи да слиза надолу в класацията, сочат данни на App Annie, която следи представянето на приложенията.