Разработчикът на игри Activision Blizzard отчете печалба и приходи, които не изпълниха прогнозата на анализаторите. Това се случи само седмици след като Microsoft обяви, че придобива студиото за 69 млрд. долара, пише Bloomberg.
Коригираните приходи са спаднали с 18% до 2,49 млрд. долара през четвъртото тримесечие, обяви Activision. Анализатори очакваха 2,84 млрд. долара, сочи средната прогноза на Bloomberg. Коригираната печалба на акция е 1,25 долара, спрямо прогноза за 1,31 долара. Компанията цитира „по-слабото от очакваното представяне“ на подразделението Activision, което стои зад играта Call of Duty.
Microsoft се намеси в решаващ момент за Activision, която стои зад хитови игри като Candy Crush и World of Warcraft. Базираната в Калифорния компания беше разтърсена от обвинения в сексизъм и тормоз, подчертани от съдебно дело, заведено в САЩ през юли. Проблемите предизвикаха сътресения на ниво ръководство и голямо недоволство сред служителите.
Около 2000 работници подписаха петиция за отстраняването на главния изпълнителен директор Боби Котик, след като Wall Street Journal писа, че отдавна е знаел за част от обвиненията в сексуален тормоз в компанията и не е казал на борда. Напускането на трима служители и наченките на синдикално организиране – в Activision и дъщерното студио Raven Software – белязаха шест месеца на постоянни сътресения сред група от разработчици. Котик се извини публично за поведението си и обеща да направи компанията по-приобщаващо място за работа.
„Докато гледаме към бъдещето – предвид мащаба и ресурсите на Microsoft – ще бъдем по-добре подготвени да разширим досегашните франчайзи, да пуснем потенциални нови и да отключим богатия каталог от игри, който натрупахме за 40 години“, казва Котик.
Предложението на Microsoft може и да е било спасително, твърдят анализатори, като се има предвид, че турбуленциите се отразиха върху възможността на компанията да се придържа към графика си за пускане на игри. Activision вече отложи дългоочакваните заглавия Diablo IV и Overwatch 2 до 2023 г. или след това. Очаква се Diablo Immortal да излезе в началото на тази година, макар че все още не е обявена конкретна дата за това.
Сътресенията също така допринесоха за решението на Microsoft да купи Activision, чиито акции поевтиняха. Лидерът на Xbox Фил Спенсър, който сега ръководи звеното Microsoft Gaming, се е свързал с Котик в края на миналата година.
Котик, който оглавява компанията от 30 години, се очаква да продължи да бъде главен изпълнителен директор до приключване на придобиването на Microsoft, което може да се проточи до средата на 2023 г., докато Федералната търговска комисия и други регулатори разгледат сделката. В интервю за Bloomberg, дадено през януари, Котик сподели, че споразумението няма нищо общо с проблемите на Activision или с натиска върху него в ролята му на главен изпълнителен директор.
Сливането също така дава на анализаторите нещо по-положително, върху което да се съсредоточат, вместо да следят основите на Activision Blizzard, които в момента са нестабилни.
Приходите на подразделението на Activision са нараснали с 18% през тримесечието, отразявайки големия растеж на нетните резервации на Candy Crush и Call of Duty Mobile. Нетните резервации, мярка за продажбите на виртуални стоки и лицензионни такси, на Call of Duty Mobile „са нараснали силно“ през 2021 г., подкрепени от търсенето в Китай. Разходите за играта по света са надхвърлили 1 млрд. долара, твърди Activision. Разходите на потребителите в Candy Crush са се увеличили с 20 на сто спрямо година по-рано, което я прави най-печелившият игрови франчайз в американските магазини за приложения.
Подразделението Bliizard планира „значително ново съдържание“ за франчайза Warcraft, в това число „изцяло ново мобилно съдържание за Warcraft”.
Приходите от конзоли са спаднали с 31% спрямо година по-рано, а тези от гейминг на персонални компютри – с 12 на сто.
Сделката с Microsoft предизвика опасения, че Activision ще започне да предпочита конзолата Xbox пред PlayStation на Sony Group. Но Activision планира да посне поне следващите си три игри за PlayStation, писа по-рано Bloomberg.
2022 г. вече се оформя като блокбъстър година за сливанията в гейминг индустрията. Активността в този план в сектора достигна исторически връх през януари. В допълнение към офертата на Microsoft към Activision, Take-Two Interactive Software заяви, че придобива Zynga в рамките на сделка за 11 млрд. долара. Миналата седмица Sony разкри, че купува разработчика на Destiny – Bungie, за 3,6 млрд. долара.