Pinterest се превърна в поредната технологична компания, която предлага по-лека (Lite) версия на мобилното си приложение, за да отговори на нуждите на потребителите на развиващите се пазари, пише TechCrunch.
Pinterest Lite е пуснато в понеделник и благодарение на него потребителите ще могат да се възползват от по-бързо сваляне и от по-малко необходима памет за самото приложение на устройството, обяви компанията.
Преди това Pinterest предлагаше такова приложение в Google Play, но то беше изтеглено преди година, сочат данни на App Annie.
Това е проект, по който се работи от известно време, породен от осъзнаването от страна на компанията, че мобилното преживяване на потребителите ѝ е било „ужасно“ и е бил нужен ъпдейт.
През юли 2017 г. Pinterest формира екип, който да пренапише мобилното приложение от нулата. По думите на платформата промените ще позволят на хората да имат по-добро преживяване дори и на места с по-слаб интернет или с по-ограничени планове за данни.
По-лекото приложение е достъпно за потребителите на Android в Перу, Аржентина, Колумбия, Чили и Мексико, като заема само 1,4 MB. Размерът на голямото приложение зависи от устройството на Android, но е значително по-обемно. За сравнение, при iOS то е 143,1 MB.
„Целта е да предложим Pinterest на всички по света, така че да могат да откриват вдъхновение, свързано с техните интереси, където и да са“, посочва говорител на компанията.
Сред другите компании, предлагащи Lite приложения, се нареждат Facebook, Instagram, Messenger, Twitter, Uber, Spotify, TikTok, Skype и LINE.
Pinterest работи сериозно по това да увеличи базата си от потребители в глобален мащаб. Наскоро тя отчете, че през второто тримесечие международните ѝ приходи са скочили със 199% до 24 млн. долара. Броят на потребителите ѝ в чужбина е нараснал с 38 на сто до 215 млн. души, от общо 300 млн. души. Въпреки това Съединените щати продължават да генерират по-голямата част от приходите на компанията. През второто тримесечие страната донесе 153 млн. долара от общите 261 млн. долара на Pinterest.