IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Облачният бизнес на Tencent ще конкурира Microsoft и Amazon в Япония

Китайската компания очаква японското звено да регистрира 100 дружества в рамките на една година

23:00 | 25.07.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Китайският технологичен гигант Tencent Holdings се насочва към Япония, за да оспори господството на Amazon и Microsoft на тамошния пазар за облачни технологии, пише Nikkei Asia Review.

Tencent пренасочва фокуса си към чуждестранните пазари, опитвайки се да запази високия си темп на растеж, докато икономическата експанзия на Китай намалява.

Бизнесът с облачни технологии донесе до 3%, или 9.1 млрд. юана (1.32 млрд. долара), от общите приходи на Tencent през 2018 г., което е двойно повече спрямо миналата година. Въпреки това, след като Пекин затегна регламентите за игралната индустрия и намали растежа си, Tencent започна да търси други фирми с високи доходи.

Според IDC Japan, пазарът на облачни услуги в страната се очаква да нарасне до 1.69 трлн. йени (15.64 млрд. долара) през 2023 г., от 668.8 млрд. йени миналата година. Благодарение на силния старт на американските компании Amazon и Microsoft, Tencent ще фокусира облачния си бизнес върху дата хостинг от доставчици на игри и споделяне на видео в Япония. 

Tencent е най-голямата китайска компания за игри, а над 80% от 100-те най-големи компании за споделяне на видеоклипове са клиенти на облачния ѝ бизнес.

Tencent очаква японското звено да регистрира 100 компании в рамките на една година.

Ян Уан, генерален мениджър на операциите за Tencent Cloud International, сподели пред Nikkei, че тази година бизнесът ще нарасне между 4 и 5 пъти.

Смята се, че Tencent, която има офис в Токио, изтъква надеждността на услугата си, докато ухажва японските компании. Тя е започнала вече да предоставя облачни услуги на някои от големите японски компании за електронни игри.

Тъй като услугите за игри и споделяне на видео използват лични данни за потребителите, Tencent се е свързала с центъра за обработка на данни Colt, чието седалище се намира във Великобритания, с идеята да създаде център в Япония, за да подобри сигурността в това отношение. Друг ръководител на Tencent заяви, че компанията ще спазва местните закони и разпоредби и никога няма да обработва данни на клиентите без искане от клиента.

Компанията е на второ място в китайския пазар на облачни услуги след Alibaba Group Holding. В Япония, от 359 компании, които през май съобщиха, че използват облачни услуги, 47% посочват, че работят с Amazon и 26% с Microsoft. Някои от компаниите са използвали услугите и на двете дружества.

Tencent за първи път стартира своя облачен бизнес извън граница през 2016 г. и оттогава разширява подкрепата си за други китайски интернет компании, имащи операции в чужбина. В момента тя предоставя услуги в САЩ, Канада, Германия, Русия, Сингапур, Индия, Тайланд и Южна Корея.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:03 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още