IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft отчете нов рекорд на тримесечните приходи заради облака

Azure се превърна в по-голям източник на приходи от лицензите за операционната система Windows, твърди анализатор

08:34 | 27.01.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Microsoft Corp. отчете рекордни тримесечни продажби, подкрепени от предизвиканото от пандемията търсене на видеоигри и ускореното възприемане на своите услуги за изчислителни облаци по време на здравната криза, пише The Wall Steet Journal.

Ерата на отдалечената работа е благодат за Microsoft. В допълнение към продуктите си за видеоигри и компютърни изчисления в облака компанията постигна силни продажби на своите лаптопи Surface, тъй като хората купуваха устройства за улесняване на работата от дома и дистанционното обучение. Използването на софтуера за сътрудничество на работното място на Microsoft Teams, което се превърна в приоритет за главния изпълнителен директор Сатя Надела, скочи по време на пандемията с предлагането на услуги като текстов чат и видеоконференции.

„Това, на което бяхме свидетели през изминалата година, е зората на втората вълна на цифровата трансформация, която обхваща всяка компания и всяка индустрия“, каза Надела при представянето на резултатите във вторник.

Софтуерният гигант заяви, че фискалната му нетна печалба за второто тримесечие е нараснала с над 30% до 15,5 милиарда долара. Приходите му от продажби са се увеличили със 17% до 43,1 милиарда долара. Тези данни надхвърлят очакванията на Wall Street за нетна печалба от 12,6 милиарда долара и приходи от 40,2 милиарда долара, поясняват от FactSet.

Акциите на Microsoft поскъпнаха с 4,7% по време на разширената търговия след представянето на отчета. Цената нарасна с 5,7% по време на тримесечието, спрямо ръст от 12 на сто за индекса S&P 500. 

Продажбите във всяко от трите подразделения на Microsoft надвишават средните оценки на анализатори, анкетирани от Bloomberg.  

Финансовият директор на Microsoft Ейми Худ заяви пред анализатори във вторник, че се очаква по-нататъшен растеж през текущото тримесечие. Очаква се продажбите да достигнат диапазона от 40,35 млрд. до 41,25 млрд. долара, каза компанията. Очаква се видеоигрите да отчетат приблизително 40% ръст спрямо година по-рано, като продажбите на лаптопите Surface също се радват на двуцифрено увеличение, каза Худ.

Залогът на Надела на изчислителните облаци е от ключово значение за многогодишното увеличение на продажбите на Microsoft. Продажбите на облачните услуги Azure на компанията се разраснаха бързо, въпреки че преди пандемията темповете на растеж се забавяха, тъй като бизнесът набираше мащаби. Дистанционната работа обаче прекрати този спад. Продажбите на Azure са се увеличили с 50% през второто фискално тримесечие, приключило на 31 декември, в сравнение с ръст от 48% за предходния тримесечен период.

Azure се превърна в по-голям източник на приходи за Microsoft от лицензите за операционната система Windows през септемврийското тримесечие, казва Брент Браселин, анализатор в Piper Sandler. Microsoft не разкрива отделно приходите от Azure, но компанията е вторият по големина в света доставчик на облачни услуги след Amazon.com Inc.

Ролята на видеоигрите за съдбата на Microsoft също сее увеличи по време на управлението на Надела, отчасти подхранвана от придобивания. През миналата година компанията закупи ZeniMax Media Inc., компанията майка на популярния франчайз за видеоигри Doom, за 7,5 милиарда долара. Приходите от съдържание и услуги на Xbox са се увеличили с 40% през последното тримесечие, подпомогнати от пускането на две нови игрови конзоли, Xbox Series X и S, за да се бори компанията с конкурентната PlayStation 5 на Sony Corp.

Надела приветства старта на конзолите Xbox, отбелязвайки „най-многото устройства, продавани някога през стартовия месец“.

Общите приходи от игри са се увеличили с 51%. Microsoft заяви, че приходите в бизнес сегмента, който включва видеоигрите и лаптопите, са се увеличили до 15,1 милиарда долара, надхвърляйки дори 14,6 милиарда долара, предоставени от облачния му сегмент. 

За Microsoft конзолите, които са бизнес с относително нисък марж, са по-малко важни за крайния резултат, отколкото привличането на геймърите за абонаментните услуги за нейните игри. Но през миналата седмица компанията сгреши, когато се опита да прокара повишение на цените за някои от тези услуги. Клиентите се разбунтуваха и софтуерният гигант обърна курса часове по-късно.

Microsoft отчита непрекъснато засилване в бизнеса си с лаптопи Surface, като приходите там се повишиха с 3%, тъй като периодът на работа от дома се проточи. Увеличението обаче е далеч от скока на продажбите с 37% през предходното тримесечие.

„Пандемията наистина показа централната роля на компютъра за поддържане на свързаността, продуктивността и защитата на хората“, каза Кайл Викстром, директор по връзките с инвеститорите в Microsoft.

Приходите от лицензи за софтуер за Windows са се увеличили с 1%. Викстром казва, че резултатът надминава вътрешните прогнози на Microsoft, като съвпадат със силното тримесечие от предходната година, когато клиентите надграждаха софтуера, след като компанията започна постепенно да премахва поддръжката за Windows 7.

Силното търсене на бизнес софтуер подхранва конкурентния натиск върху Microsoft. Продавачът на бизнес софтуер Salesforce.com Inc. заяви  през миналия месец, че ще похарчи около 27,7 млрд. долара за закупуване на Slack Technologies Inc., производител на популярна платформа за сътрудничество на базата на чат. Със Slack Salesforce се стреми да се насочи по-агресивно към основния бизнес на Microsoft. Очаква се сделката да приключи през следващите месеци.

Microsoft заяви, че дори рекламният му бизнес, един от малкото сегменти, които изостават от началото на пандемията, показва признаци на възстановяване. Приходите от реклами в мрежата за търсене през последното тримесечие са напреднали с 2%, след като бяха претърпели двуцифрен спад през предходните два периода.

LinkedIn, насочената към бизнеса социална медийна мрежа, собственост на Microsoft, отбеляза 23% ръст на продажбите, изпреварвайки ръста от предходното тримесечие. „Това говори за възстановяваща се икономика“, казва Риши Джалурия, анализатор от инвестиционната компания D.A. Davidson & Co. „Това означава, че бизнесът отново наема“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
evlogi
преди 3 години
Тримесечна нетна печалба в размер на почти 60% от приходите в консолидирания бюджет на България за 2020 година.Тия скоро ще се наложи да използват някаква висша математика за отчетите си, обикновената няма да им върщи работа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още