Социалната мрежа Twitter отчете разочароващи приходи от продажби за второто тримесечие – пореден удар за компанията, която се впусна в съдебна битка с Илон Мъск, пише Bloomberg.
Приходите са се свили с 1% през тримесечието спрямо година по-рано. Това е първият годишен спад от разгара на пандемията през 2020 г. Приходите от продажби са достигнали 1,18 млрд. долара през отчетния период. Сумата се оказа под очакванията за 1,32 млрд. долара. Компанията каза, че „предизвикателствата в рекламната индустрия, свързани с макросредата, както и несигурността около придобиването на Twitter“ са факторите, повлияли за разочароващите резултати.
През тримесечието Twitter е добавила 8,8 млн. абонати, в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Не е ясно колко важен е този отчет за инвеститорите, докато съдбата на компанията остава неясна. Допреди две седмици Twitter трябваше да бъде придобита от Мъск за 54,20 долара на акция, което правеше финансовите ѝ отчети по-скоро формалност, докато споразумението бъде финализирано.
Но Мъск се отдръпна от сделката на 8 юли, заявявайки, че Twitter не е предоставил информация за броя на фалшивите акаунти в платформата. В отчета си социалната мрежа повтори, че фалшивите и спам профилите съставляват по-малко от 5% от общата ѝ потребителска база – твърдение, което Мъск многократно оспорва.
И двете страни се подготвят за съдебен процес, който се очаква през октомври. По време на него Twitter ще поиска съдия да принуди главния изпълнителен директор на Tesla да спази договора си за придобиване на компанията за близо 44 млрд. долара.
Ако сделката се провали, бизнесът на Twitter може да има проблеми. По-рано компанията си постави за цел да достигне 315 млн. дневно активни потребители до края на 2023 г. и да повиши приходите си до 7,5 млрд. долара годишно за същия период. В момента Twitter не е на път да постигне тази цел. Тя отчете средно 237,8 млн. монетизируеми дневни потребители за второто тримесечие.
Подобно на много от социалните мрежи, Twitter се сблъсква с голямо забавяне на рекламните разходи на компаниите и засилващата се конкуренция от TikTok за вниманието на потребителите. Отчетът на Snap показа големите трудности в индустрията и каза, че слабото ѝ представяне се дължи на факта, че рекламните бюджети се свиват повече от очакваното заради световната икономическа несигурност.
Цената на акциите на Twitter, която спадна след резултатите на Snap, остана без особена промяна на ниво от 39,68 долара тази сутрин в Ню Йорк. От началото на годината стойността им е спаднала с близо 9%.
Нетната загуба на Twitter за тримесечието е 270 млн. долара, или 35 цента на акция. За сравнение, през същия период миналата година се радваше на 66 млн. долара нетна печалба, което се равнява на 8 цента на акция.
преди 2 години *Туитър отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Мъск брутално изигра Театър. Голям! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Twitter обяви разочароващ отчет на фона на битката с Мъск === To всичко американско е разочароващо, но все още фирмите имат достъп до евтини долари. Свършат ли, започва верижна реакция на ядрен разпад! отговор Сигнализирай за неуместен коментар