Онлайн съдържанието трябва да бъде регулирано със система някъде по средата между съществуващите правила за телекомите и медийните индустрии, заяви в събота главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг пред световни лидери и ръководители в областта на сигурността.
В изказване в рамките на Мюнхенската конференция по сигурността Зукърбърг каза, че Facebook е подобрила работата си по предотвратяването на онлайн намесата в избори и повтори предишните си призиви за регулация на социалните мрежи.
„Смятам, че трябва да има регулация на вредно съдържание…, въпросът е каква рамка използваме за това“, посочи Зукърбърг по време на сесия с въпроси и отговори, предава Ройтерс.
„В момента има две рамки, които хората използват за съществуващи индустрии – едната за вестници и съществуващи медии, а другата за модел от вида на телекомите на принципа „данните просто минават през теб“, но няма да търсите отговорност от телекома, ако някой каже нещо обидно по телефона“, отбеляза Зукърбърг. „Мисля, че ние трябва да сме някъде по средата“, допълни той.
Facebook и гиганти в социалните медии като Twitter и Google на Alphabet са подложени на нарастващ натиск да се борят по-добре с правителства и политически групи, които използват платформите им, за да разпространяват невярна или подвеждаща информация.
Зукърбърг съобщи, че в момента компанията му има 35 хил. души, които преглеждат онлайн съдържанието и задействат мерки за сигурност.
Екипите и автоматизираната технология на Facebook в момента спират над един милион фалшиви акаунта дневно, каза Зукърбърг и допълни, че „повечето от тях са засичани в рамките на минути след регистрирането им“.
„Бюджетът ни днес е по-голям от всичките приходи на компанията, когато стана публична през 2012 г. и имахме един милиард потребители“, отбеляза Зукърбърг. „Гордея се с резултатите, но определено ще трябва да останем бдителни“, допълни той.
преди 4 години да бе .... ама основния ви бизнес е незаконна търговия с лични данни ! Само не ми излизайте с мантрата че се издържате от реклами ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Имам страничка във вестник Фейсбук от 10 години.Рекламирам столичния площад "Джузепе Гарибалди" от ... 9 години. Тоест, разбрах в какво ще се превърне Facebook преди много години и регистрирах във вестник Фейсбук страници на още любими места в София Център и Район Лозенец. Усетих, че медията Фейсбук ще бъде основна медия за представяне на недвижими имоти. Тогава никой не вярваше и управители на агенции, и брокери ми се смееха в лицето.За мен бе лесно защото много години работих за печатно издание. Задачата ми беше да показвам на любопитни читатели на хартиен вестник какво се случва на Пазар имоти в София. Научих много. Помогнах на много българи от Северна България.Водих преговори и участвах в създаването на уебсайт на хартиен вестник. Това беше полезно и за мен, и за екипа на вестника. Преживях преминаване на Медия от хартиен носител в електронен новинарски сайт, с профили в Социални мрежи.Не се хваля, въпреки, че имам право. Показвам на всички, които са харесали моите "колони" във вестник Фейсбук, че са видяли бъдещето.Поздравявам Ви! Бъдете здрави!Благодаря, за доверието и помощта! отговор Сигнализирай за неуместен коментар