Twitter многократно е обявявала, че планира да прочисти своята услуга от проблемно съдържание. Част от причините да не се справя толкова успешно с този проблем, е, че компанията разчита на своите потребители да откриват зловредните публикации. Досега тя не намираше подобни туитове без някой първо да ѝ сигнализира. При повече от 300 млн. потребители месечно е почти невъзможно това съдържание да се проследява, пише Recode.
Добрата новина е, че Twitter става все по-добра в откриването и премахването на проблемно съдържание без помощта на външни хора.
В публикация в блога си компанията посочва, че „38% от проблемното съдържание се преглежда от екипите ни, вместо да разчитаме на сигналите на хора в Twitter”.
Микроблогинг платформата посочва, че това включва и туитове, които попадат в редица категории, като „обидно поведение, реч на омразата, насърчаване на самонараняването, заплахите и такива, които могат да бъдат свързани с насилие“.
Само година по-рано нито един от туитовете, премахвани от тези категории, не беше идентифициран проактивно от самата компания.
Twitter посочва, че е предотвратила създаването на 100 хил. нови акаунта след спирането на старите. Това се е случило в периода януари-март и представлява 45% увеличение спрямо година по-рано.
„По-рано разглеждахме само потенциално проблемните туитове, ако ни беше съобщено за тях. Знаем, че това е неприемливо, така че по-рано тази година направихме свой приоритет проактивния подход към проблемните публикации, в допълнение към сигналите на потребителите“, посочва в блога си социалната мрежа.