Дали убедените потребители биха плащали за Twitter?
Очевидно главният изпълнителен директор на компанията оператор на социалната мрежа за кратки съобщения Джак Дорси е поставял този въпрос на поверително вътрешнофирмено обсъждане. Мениджърите са обмисляли как би изглеждала една платена премиум услуга, пише Recode.
Досега обаче все още няма наличен модел, който микроблогинг услугата би искала да тества, казва самият Дорси. Като цяло Twitter следва да остане безплатен, добавя той по време на годишната среща на акционерите, която се проведе в късните часове на понеделник.
„Да, тази идея витае от известно време. Ние вярваме, че има реално значение Twitter да е достъпен за всички в света, независимо от техния икономически статус и постигнатото в живота им, така че в общият случай Twitter ще бъде безплатен и отворен. Винаги говорим с нашите клиенти за това каква може да бъде услугата и какво биха искали да видят, а това е идея, която се появи. Нямаме конкретни планове, които да обявим днес, но винаги гледаме на тези модели, на обратната връзка и разбирането, че ако това е правилното нещо, което трябва да направим за постигане на по-голяма аудитория в Twitter, трябва да го направим".
Още през март Ройтерс обяви, че Twitter обмисля пускането на премиум версия на популярната си услуга Tweetdeck, насочена към професионалисти. Този ход би помогнал на социалната мрежа да събира абонаментни такси от някои потребители за първи път в историята си. Новата версия може да включва „по-мощни инструменти, които да помагат на рекламодатели, журналисти, професионалисти в различни области и други в нашата общност да откриват какво се случва по света по-бързо.
Според различни анализатори и проучвания има сериозно ядро заклети фенове на услугата, които биха плащали за специални услуги. Дори има и група, която е готова да придобие компанията и да я развива като некомерсиална услуга.
Сред другите новини от годишната среща на акционерите е преизбирането на трима членове на Борда – председателя Омид Кордестани (родом от Иран), Марджори Скардино (първата дама на такава позиция в компанията) и Брет Тейлър. И освен това - бордът на Twitter отхвърли предложение, което би изисквало от компанията да обмисли продажбата си на свои собствени потребители, които искат да превърнат Twitter в кооперация.