Китайската услуга за кратки видеа TikTok тества начини за оценяване и ограничаване на съдържанието по възраст, за да попречи на видеата за възрастни да достигат до тинейджърите в приложението, предава Ройтерс след брифинг на компанията.
TikTok, която набра популярност сред тинейджърите през последните години, заяви, че провежда малък тест за това как съдържанието, оценено за възрастни, може да бъде ограничено от акаунти, принадлежащи на по-млади потребители, или от самия потребител, или от неговите родители и настойници.
Компанията, собственост на китайския технологичен гигант ByteDance, заяви, че се насочва към стандартите за оценка на съдържанието, които вече се ползват за филми и игри. Фирмата твърди, че ще тества начин, по който създателите на съдържание в приложението да уточняват дали искат то да се гледа само от по-възрастна аудитория.
Социалните мрежи са остро критикувани заради подхода им към сигурността и психичното здраве на младите потребители. Meta Platforms, компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp, беше критикувана от американските власти заради плана си да пусне версия на Instagram за деца.
Миналата година коалиция от главни щатски прокурори започна разследване срещу Meta във връзка с промотирането на Instagram на деца въпреки потенциалните вреди върху тях. Това се случи, след като изтекоха вътрешни документи от компанията, които повдигнаха въпроси относно фирмено проучване на ефектите на Instagram върху психичното здраве на тинейджърите.
TikTok, която също е критикувана за публикации, промотиращи хранителни разстройства, посочи в блога си, че ще започне да премахва публикации, популяризиращи по-голям спектър от съдържание за неправилно хранене.
„Разбираме, че хората могат да се борят с нездравословните модели на хранене и поведение, без да имат диагноза хранително разстройство“, гласи текстът.
„Целта ни е да признаем повече симптоми, като прекомерното трениране или кратскосрочното гладуване, които често не са достатъчно разпознати като признак на потенциален проблем“, посочва TikTok.