Онлайн платформите и рекламната индустрия представиха кодекс за саморегулиране, който включва широк спектър от ангажименти за борба с дезинформацията в интернет.
Google, Facebook и Twitter обещаха да работят съвместно с други технологични компании в борбата срещи разпространението на фалшиви новини в Европа, съобщава Bloomberg.
Групата представи кодекс за добри практики на Европейската комисия (ЕК), след като през април тази година Европейският съюз (ЕС) призова онлайн платформите и социалните медии да представят план за това как да се ограничи дезинформацията онлайн или ще срещнат съответните регулации при провал.
Европейският комисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел приветства във вторник кодекса, определяйки го като стъпка в правилната посока. Тя призова платформите да увеличат усилията си в тази област, като добави, че ЕК ще обърне особено внимание на ефективното прилагане на текста.
Кодексът е "важна стъпка към справяне с дезинформацията онлайн, която заплашва доверието на европейците в демократичните процеси и институции“, заяви Мария Габриел в официално прессъобщение.
Според нея технологичната индустрия се е съгласила на доброволна основа да има набор от саморегулаторни стандарти за борба с дезинформацията, като се ангажира с предприемането на широк спектър от действия – от прозрачност на политическата реклама до затваряне на фалшиви профили и демонетизация на доставчици на дезинформация.
От Комисията заявиха, че ще анализират първите резултати до края на годината, като има вероятност тя да предложи регулации, ако все пак тези резултати се окажат незадоволителни.
Предложението идва след месец на натиск от страна на американските и европейски законодатели срещу технологичните компании по повод руското участие в разпространението на дезинформация в платформите и намесата на руски хакери в президентските избори в САЩ от 2016 г.
Служителите на ЕС се надяват да предотвратят подобен развой на предстоящите избори за Европейски парламент през пролетта на следващата година.
Технологичните компании споделят, че се опитват да се справят с този проблем чрез начини, които не ограничават свободата на изразяване.
Според новия план компаниите ще инвестират в продукти, технологии и програми, които трябва да помагат на хората в Европа да взимат решения, базирани на вярната информация, когато влизат в досег с интернет.
Като част от споразумението компаниите заявиха, че ще подкрепят усилията на медийните организации за изграждане на показатели за надеждност на информацията.
Големите високотехнологични компании вече въведоха мерки за справяне с дезинформацията на своите платформи, осигурявайки по-голяма прозрачност по отношение на политическата природа на определени реклами.
Според Мария Габриел „кодексът за добри практики трябва да допринесе за провеждането на прозрачна, справедлива и надеждна онлайн кампания преди изборите за Европейски парламент през пролетта на 2019 г., която е в съзвучие и зачита основните принципи на ЕС за свобода на изразяване, свобода на пресата и плурализъм“.
преди 6 години И като комисар успяхме да набутаме калинка... отговор Сигнализирай за неуместен коментар