IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Съоснователите на Instagram напускат компанията

Според Bloomberg Кевин Систром и Майк Крийгър си тръгват заради несъгласие с бизнес вижданията на Марк Зукърбърг

08:00 | 25.09.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Кевин Систром (вдясно) и Майк Крийгър. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Кевин Систром (вдясно) и Майк Крийгър. Снимка: Ройтерс

Съоснователите на социалната мрежа Instagram, която е притежавана от Facebook Inc, обявиха късно в понеделник, че подават оставки и че са готови да започнат нова глава в живота си, предаде Bloomberg.

Причините за оттеглянето на Кевин Систром и на Майк Крийгър остават неизвестни. В изявление Систром казва, че той и Крийгър ще напуснат в идните няколко седмици. Систром беше главен изпълнителен директор на мрежата, а Крийгър - главен технологичен директор. Двамата работеха заедно от 2010 г. Те са уведомили мениджърския екип на Instagram и на Facebook за решението си също в понеделник. Първи за решението им писа New York Timesл

Facebook засега не е коментирал новината.

Кевин Систром и Майк Кригър, които са в компанията след придобиването на Instagram от Facebook през 2012 г., успяха да запазят марката и продукта независими от Facebook. Напоследък обаче са били разочаровани от необичайното повишаване на ежедневното участие на Марк Зукърбърг в оперативната дейност, чийто бизнес сега е по-зависим от бъдещия растеж на Instagram.

Без основателите Instagram вероятно ще стане по-тясно интегриран във Facebook, което ще го превърне по-скоро като продуктово подразделение на по-голяма компания, отколкото отделно приложение, твърдят източници на Bloomberg.

Instagram, придобит от Facebook през 2012 г. за 1 млрд. долара, има над 1 милиард месечно активни потребители и 2 милиона рекламодатели. Мрежата отчете бърз ръст чрез добавяне на нови функции, като съобщения и кратки видеоклипове. През 2016 г. тя добави възможността за публикуване на слайдшоута, които изчезват след 24 часа - копие на популярната функция stories на Snapchat.

Instagram е най-бързо разрастващият източник на приходи на компанията майка, но в световен мащаб има 4 милиона по-малко месечни рекламодатели от Facebook. Тъй като Instagram показва повече реклами, средната цена на реклама в цялото семейство на приложения на Facebook е намаляла по-рано през тази година след предната година на възход. Новият закон за онлайн неприкосновеността на личния живот в Европа също засегна цените. 

Въпреки че Facebook преживя тежки скандали, свързани с неприкосновеността на личния живот, фалшивите новини и намеса в изборите, брандът на Instagram остана незасегнат и продължава да расте бързо. Facebook, който почти няма накъде да расте, зависи все повече от приложението за споделяне на снимки за своето бъдеще.

Компанията започва по-често споменава Instagram  в тримесечните си отчети. В последния си разговор с анализаторите Зукербърг обясни, че Instagram е нараснал два пъти по-бързо като част от Facebook, отколкото би могъл да го направи самостоятелно - изявление, което мнозина мениджъри на Instagram смятат за ненужно или недоказано.

В рамките на около една година Facebook загуби няколко висши ръководни кадри в най-големите си придобити активи. Брайън Актън и Ян Коум, основателите на WhatsApp, обявиха оставките си след несъгласие с Марк Зукърбърг относно бизнес модела на приложението за съобщения.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:59 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 4
roseshepard6565
преди 6 години
Коментарът е изтрит поради противоречие с правилата на форума.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още