Приходите на Snap са се увеличили повече от два пъти през второто тримесечие, а броят на новите потребители е записал най-големия си ръст от четири години, след като хората са продължили да се насочват към социалната мрежа въпреки връщането към нормалното ежедневие, пише Wall Street Journal.
Компанията прогнозира, че приходите ѝ за текущото тримесечие ще се увеличат с до 60%, докато популярността на услугата по време на пандемията се запазва дори и в момент, в който здравната криза отслабва.
Базираната в Санта Моника, Калифорния, компания заяви, че внимателно следеният показател за дневно активните ѝ потребители е достигнал 293 млн. през второто тримесечие. Това е над средната прогноза за 290 млн., която даде Wall Street. Snap имаше 238 млн. дневно активни потребители през същия период на миналата година.
Цената на акциите на Snap нарасна с повече от 10% по време на следборсовата търговия. През последната година стойността им е скочила повече от два пъти.
Компанията, която е най-известна с изчезващите снимки и съобщения в приложението Snapchat, популярно сред тинейджъри и млади хора, впечатли инвеститорите с растежа си по време на пандемията, изпреварвайки много по-големи конкуренти. Тя въведе нови функции, за да привлече бизнеси отвъд традиционното рекламиране в социалните мрежи, включително направи стъпка към добавената реалност.
Snap заяви, че приходите ѝ са се увеличили повече от два пъти на годишна база до 982 млн. долара в рамките на тримесечието, завършило на 30 юни. Компанията отчете 152 млн. долара нетна загуба, спрямо 326 млн. загуба за същото тримесечие на миналата година. Показателят надмина очакванията на Wall Street за 845 млн. долара приходи и 277 млн. долара загуба по данни на FactSet.
“Резултатите ни за второто тримесечие отразяват силата на нашия бизнес, след като увеличихме приходите и дневно активните потребители до най-високите нива, които сме постигали през последните четири години“, заяви главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел.
Увеличението на показателите на Snap отново надмина представянето на Twitter. Базираната в Сан Франциско социална мрежа обяви, че средният дневен брой потребители на платформата се е увеличил до 206 млн. през тримесечието, нараствайки с 11% спрямо година по-рано.
Шпигел заяви, че по време на пандемията е имало понижение на годишна база на времето, което потребителите прекарват в гледане на т.нар. Stories на техните приятели. По думите му спадът вероятно е свързан с публикуването на по-малко съдържание предвид рестрикциите заради пандемията. С разхлабването им приложението наблюдава сигнали за възстановяване в публикуването на Stories, разкрива Шпигел.
Но компанията все още се сблъсква с голяма конкуренция на рекламния пазар, където доминират Facebook и Google. До този момент Snap не успяваше да печели толкова от потребителската си база и да се конкурира за реклами. Facebook и Alphabet (компанията майка на Google) ще представят финансовите си отчети следващата седмица. Очаква се Alphabet да обяви рекордни приходи от продажби, а Wall Street прогнозира, че Facebook ще отчете почти рекордни рекламни приходи.
Конкурентите успяха бързо да копират част от най-популярните функции на Snapchat. Facebook, Twitter и LinkedIn пуснаха функция, която позволява на потребителите да публикуват снимки и видеа, които изчезват след 24 часа.
И все пак не всички подобни усилия на конкурентите се превърнаха в хит. Този месец Twitter заяви, че се отказва от тази функция.
Snap обяви още, че очаква приходите ѝ да се увеличат приблизително с 58-60% на годишна база през текущото тримесечие, достигайки 1,1 млрд. долара. Тя прогнозира, че коригираната ѝ нетна печалба за третото тримесечие ще е между 100 млн. и 120 млн. долара.