Facebook и Universal Group сключват партньорство, за да дадат възможност за достъп на потребителите на социалната мрежа Facebook, Instagram и Oculus до огромното съкровище с лицензирана музика на Universal.
Партньорството е първото между гигант в социалните медии и голяма музикална компания и ще позволи на потребителите на социални медии да качват видеоклипове с лицензирано съдържание. Досега повечето видеоклипове с лицензно съдържание не могат да бъдат качени заради нарушаване на авторски права.
През февруари изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг промени корпоративната философия на Facebook и заяви, че социалната мрежа ще помогне за решаването на „значителния срив на важната социална инфраструктура на местните общности".
„Съществува магнетична връзка между музиката и изграждането на обществото", казва Тамара Хривник, ръководител на отдел "Бизнес развитие на музиката" във Facebook.
Други социални мрежи също се насочиха към музиката, за да увеличат ангажираността си към своите платформи. Universal сключи подобно партньорство с Myspace през 2008 г., за да даде на своята музика по-широк обхват.
Universal държи правата на артисти като Ивон Катерфелд или Хелън Фишър. В допълнение студиото държи правата на звезди като Бон Джоуви и Ерик Клептън.