Американският технологичен гигант Facebook ще плати 40 млн. долара на рекламодали, които твърдят, че компанията е завишила времето, в което потребителите са гледали видеа, пише Washington Post.
Според San Jose Mercury News базираната в Калифорния социална мрежа е отрекла извършването на неправомерни действия, когато е уреждала делото.
Рекламодателите заведоха иск срещу Facebook още през 2016 г. във връзка с метриките, които се предполага, че следят продължителността на времето, което потребителите прекарват, гледайки видео реклами в платформата. Те твърдят, че това време е било завишено с 900% спрямо реалното и това е помогнало на Facebook да убеди рекламодателите да купят нейни видео услуги.
Компанията първоначално призна, че има грешка във формулата за пресмятане. Въпреки това тя отрече обвинението, че инженерите ѝ са знаели за проблемите от повече от година и не са направили нищо.
Данните за гледанията са особено важни за рекламодателите във платформи, базирани на видео съдържание, като YouTube и Facebook, тъй като показват средното време, което потребителите са били ангажирани със съдържанието преди да продължат да гледат нещо друго.
През 18-те месеца между февруари 2015 г. и септември 2016 г. Facebook е изчислявала неправилно две метрики от този тип, твърдят рекламодателите. Те твърдят, че това ги е накарало да похарчат повече средства за реклама в платформата, отколкото иначе биха дали.