Facebook обяви по-слаб от очакванията ръст на потребителите и на приходите през третото тримесечие, но надмина прогнозите за печалбата в момент, когато опитва да се възстанови от скандалите, свързани със защитата на личните данни и съдържанието, предава Ройтерс.
Нетната печалба, която ще бъде разпределена сред акционерите на Facebook, нарасна до 5,14 млрд. долара, или 1,76 долара на акция, през третото тримесечие до 30 септември спрямо 4,7 млрд. долара, или 1,59 долара на акция, година по-рано.
Анализаторите очакваха средна печалба от 1,48 долара на акция, сочат данни на Refinitiv.
Акциите на Facebook поевтиняха с 3% до 141,50 долара, след като се колебаеха между положителна и негативна територия след края на търговията. Книжата на социалната мрежа завършиха сесията с ръст от 2,9% до 146,22 долара.
Те поевтиняха отново, след като главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг повтори по време на конферентен разговор с анализатори предупреждението на компанията, че променящото се поведение на потребителите ще доведе до намаляване на приходите и ще увеличи разходите за известно време.
Той каза още, че разходите ще продължат да растат заради проблемите със сигурността. „Предстоящите избори ще бъдат истински тест за защитите, които въведохме“, заяви Зукърбърг. „С общност от над два милиарда души, ще виждаме всичко най-хубаво и най-лошо, на което са способни хората. И никога няма да сме съвършени“, добави той.
Активните потребители на Facebook на месечна база са били 2,27 млрд. души, което е малко под очакваните от анализаторите 2,29 млрд. души. Дневните активни потребители на социалната мрежа са достигнали 1,49 млрд. души спрямо очакваните 1,51 млрд. души.
Facebook е загубила един милион месечни потребители в Европа за второ поредно тримесечие. В същото време тя е спечелила един милион нови потребители в САЩ, след като броят им остана непроменен предишното тримесечие.
Компанията съобщи, че 2,6 млрд. потребители взаимодействат най-малко с едно нейно приложение на месец, което е ръст спрямо 2,5 млрд. потребители предходното тримесечие, когато публикува данните за първи път.
Забавянето на растежа след години на невероятни резултати се превърна в основен източник на безпокойство и слабият ръст на потребителите на Facebook през третото тримесечие затвърждава тези опасения.
Компанията предупреди, че ръстът на печалбата и приходите й може да е най-бавният от години, защото е инвестирала повече в продукта си Stories, който носи по-ниски приходи от реклама, и заради проблеми като сигурността и съобразяването с директивата на защита на личните данни GDPR на Европейския съюз.
Общите приходи са нараснали с 33% до 13,73 млрд. долара, като също са под очакванията на анализаторите за 13,78 млрд. долара.
Социалната мрежа пострада и заради пробив в сигурността миналото тримесечие, при което акаунтите на над 30 млн. потребителите се оказаха уязвими към неразрешен контрол. Пробивът, който беше обявен за първи път в края на септември, е довел до разкриването на имена, контакти и друга лична информация, включително пол, семейно положение и посетени в последно време места, припомня CNBC.
*Материалът е актуализиран в 00,10 ч. с изказването на Марк Зукърбърг