IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook на Meta засилва съперничеството с TikTok

Социалната мрежа пуска функцията си Reels в световен мащаб и въвежда много нови функции за рекламодателите

09:11 | 23.02.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Johannes Berg/Bloomberg</em></p>

Снимка: Johannes Berg/Bloomberg

Meta Platforms Inc. засили контраатаката си срещу TikTok, след като във вторник пусна своя продукт за кратки видеоклипове Reels за всички глобални потребители на Facebook и въведе много нови функции за рекламодателите.

В рамките на едно от редица бизнес предизвикателства, пред които е изправен социално-медийният гигант, Meta е в разгара на засилваща се битка с TikTok, която беше най-изтегляното приложение през 2021 г. и изпревари Instagram по популярност сред желаните млади потребители, пише The Wall Street Journal.

Освен това Meta е разтърсена от въздействието на функцията за защита на личните данни, въведена от Apple Inc. миналата година, която наруши нейния бизнес с цифровата реклама. След финансовия отчет на Meta от 2 февруари, в който тя изтъкна тези проблеми, пазарната стойност на компанията спадна с над 300 млрд. долара.

По време на разговора за финансовите резултати главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че Reels се е превърнал в най-бързо растящия формат за съдържание на Meta, но призна, че TikTok е „страховит“ конкурент.

Зукърбърг също така отбеляза, че тъй като все повече потребители прекарват време в Reels, те прекарват по-малко време във форматите Feed и Stories на Meta, които в момента генерират повече приходи от реклами.

С анонсите от вторник (местно време, б.ред.) Meta предприема стъпки за решаване на тези проблеми.

С разширяването на Facebook Reels в световен мащаб Meta ще представи новия си формат за съдържание на потребителите в повече от 150 държави. Във вторник Мета ще започне и тестването на нови реклами, които ще се изпълняват чрез Facebook Reels от всички създатели в САЩ, Канада и Мексико, както и в "още страни през следващите седмици", заяви компанията в публикация в блога си. Тя поясни, че ще въведе редица нови функции за създаване и монетизиране на видеоклипове.

„Искаме Facebook Reels да бъде най-доброто място за творците, където да се свързват с общността си и да изкарват прехраната си", пише Зукърбърг в публикация във вторник, като уточнява, че видеото вече генерира половината от съдържанието, което хората прекарват в социалната мрежа.

Meta представи Reels през август 2020 г. за своите потребители на Instagram в САЩ като отговор на TikTok, която е собственост на ByteDance Ltd. След това през септември 2021 г. компанията представи Reels на потребителите на Facebook в САЩ. Преди съобщението от вторник Facebook Reels вече беше достъпен в Канада, Мексико и Индия, докато Instagram Reels вече е достъпен в повечето страни.

В бележка до инвеститорите анализаторът Майкъл Натансън сравни усилията на Meta с Reels с успешното преминаване на компанията към формата Stories през 2018 г. Този формат, при който снимките или видеоклиповете изчезват след 24 часа, беше въведен за първи път от Snap Inc., но в крайна сметка се оказа популярен и сред потребителите на Meta.

"Окуражени сме от успеха на Facebook със Stories и вярваме, че те имат наръчник и ще успеят да монетизират и Reels, пише Натансън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:56 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
bojigoll
преди 2 години
facebook засега е най силната социална мрежа.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още