Услугата за видеоконферентни връзки Zoom продължава да се възползва масово от промяната в начина, по който работим по време на пандемията на коронавируса. През последното тримесечие приходите са нараснали с 191% до 956,2 млн. долара. Печалбата се е увеличила от 27 млн. долара година по-рано до 227,4 млн. долара, обяви Zoom след затварянето на американския пазар във вторник. Това е повече от осем пъти над същия период на миналата година.
Компанията надмина значително очакванията на анализаторите с данните си за първото тримесечие на фискалната година, приключило в края на април. Акциите поскъпнаха на моменти с три процента в следборсовата сесия, предава CNBC.
За много хора в ерата на домашния офис Zoom се превърна в синоним за видеоконферентните връзки, с който служителите могат да обменят идеи и да говорят с клиенти, или учениците да се свързват с учители. Частните лица също използват Zoom за всякакви поводи - от семейни срещи до уроци по йога.
Zoom все още печели парите си от правене на бизнес с по-големи компании. През последното фискално тримесечие Zoom е спечелила около 30 хил. корпоративни клиента с повече от десет служители. От 497 хил. клиента от този тип в момента се генерират 63 процента от приходите. Маркетинговите разходи на Zoom са се увеличили с 84% на годишна база до 191 млн. долара.
Брутният марж на компанията се е увеличил до 73,9% от 69,4% през предходното тримесечие главно поради оптимизацията на публичните облачни ресурси, поясняват от компанията. Zoom заяви, че нейният продукт Zoom Phone, включващ телефонни услуги, базирани на облак, заедно с видео разговори и други възможности, е имал 1,5 млн. абоната в края на април спрямо 1 млн. през януари.
Основаната през 2011 г. в Сан Хосе, Калифорния, компания се бори от самото си пускане на пазара с пропуски в сигурността на криптирането или така нареченото Zoombombing (когато тролове се намесват във видео срещите на потребители и ги бомбардираха с неподходящо съдържание), но вече не е без конкуренция. Видео разговори и конференции са възможни и чрез софтуера Teams на Microsoft, Webex на Cisco или предложения от технологичните компании Google и Facebook.
Същевременно Zoom се подготвя и за времето след пандемията, когато хората ще се завърнат постепенно в офисите. Ръководителят на компанията Ерик Юан предвижда бъдеще, в което Zoom може да поеме гласовата телефония в компаниите - в допълнение към видеоконференциите. Zoom вече предлага и собствен телефон с голям дисплей.
Като последен успех в областта Юан изтъкна сделка с гиганта за потребителски стоки Kimberly-Clark, който е резервирал 25 000 телефонни линии на Zoom. Kimberly-Clark е един от 21 клиенти до момента с повече от 10 000 телефонни връзки в Zoom. Юан бил убеден, че видео и гласовата телефония в компаниите ще се слеят в единна услуга.
В същото време Zoom подготвя инвеститорите за факта, че темпът на растеж ще се забави. За цялата финансова година финансовият директор Кели Стекелберг обеща увеличение на продажбите с около 50% до почти 4 млрд. долара. Юан обаче прогнозира, че няма да има връщане към ежедневието преди коронавируса: „Хибридният модел на работа ще се запази“.