Приложението на новата аудио социална мрежа Clubhouse ще се появи в тестова версия за потребители на Android в Съединените щати тази неделя, обяви компанията, подсказвайки за потенциална голяма експанзия на вътрешния си пазар, предава Ройтерс.
Приложението, което набра популярност в началото на тази година, след като милиардерът предприемач Илон Мъск и други известни личности се включиха в разговорите на живо, предизвика такъв интерес, че вече има негови копия от стартъпи и по-големи конкуренти като Facebook и Twitter.
До този момент Clubhouse се предлагаше само за потребители на устройства на Apple и чрез покана. На някои пазари като Китай поканите се оказаха особено търсени, а част от тях дори се предлагаха на търг в онлайн магазини.
Но свалянията на приложението, които са един от измерителите на популярността му, значително са спаднали.
След като достигнаха пик от 9,6 млн. през февруари, свалянията на услугата се свиха до 2,7 млн. през март и 900 хил. през април, сочат данни на Sensor Tower.
Спадовете предизвикаха въпроси за дългосрочните възможности на платформата и дали нейният успех не се дължи отчасти на факта, че хората прекарват повече време у дома заради пандемията.
Дългоочакваната премиера за Android ще помогне за достигането до повече нови потребители в глобален план. Версията за Android ще бъде пусната на други англоговорящи пазари, а след това и в останалата част от света, само дни или седмици след пускането на бета версията в САЩ.
Clubhouse, която създаде категорията на аудио социалните мрежи, сега се изправя срещу играчи като Facebook, чийто главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви през април, че компанията му ще пусне редица аудио продукти. Сред тях попадат и виртуални стаи в стила на Clubhouse, където потребителите ще могат да си говорят на живо. Освен това компанията разработва начин, по който потребителите да откриват и слушат подкасти.
През януари Twitter заяви, че ще пусне нова функция, която ще позволи на потребителите да таксуват другите за достъп до техните аудио чат стаи във функцията „Spaces”, докато компанията се опитва да привлече повече създатели на съдържание. Тази функция е достъпна за потребители на Android от март.