Напредъкът на Amazon.com в дигиталната реклама до този момент е най-вече за сметка на пазарния лидер Google, тъй като купувачите често заобикалят онлайн гиганта и търсят продукти директно в Amazon.com. Сега най-големият онлайн търговец на дребно започва да привлича рекламодатели от Facebook, пише Bloomberg.
От години Facebook – номер две по приходи от онлайн реклама в САЩ – до голяма степен беше предпазен от подобни посегателства, тъй като социалните межи се смятаха за различни от рекламата при търсене, която присъства в Amazon и Google. След това през юни Apple въведе промени в поверителността на iPhone, които направиха рекламата във Facebook по-малко ефективна.
Това накара някои марки да търсят алтернативи на рекламирането в социалната мрежа и в нейното звено Instagram. Amazon, с нейните 153 млн. абонати на Prime в САЩ, е очевиден избор.
Насочването от Facebook към Amazon е в зародиш и е твърде рано да се прецени колко разпространен е този феномен и колко траен ще бъде той. Много марки продължават да не искат да продават в Amazon, защото се страхуват, че ще загубят директна връзка с клиентите си. Но нюйорокската маркетингова агенция Belardi Wong твърди, че над 40% от нейните клиенти през юни са запизали спад на представянето на рекламите им във Facebook, което ги кара бързо да започнат да търсят други опции.
„Виждаме все повече и повече наши клиенти да се насочват към магазини като Amazon”, коментира президентът на агенцията Поли Уонг. „Повече клиенти продават в Amazon и имат голям бизнес“.
Amazon
Vanity Planet, клиент на Belardi Wond, който продава домашни спа продукти за лице, е свил с 22% бюджета си за реклама във Facebook тази година, отчасти заради промените в поверителността, а половината от средствата е насочил към Amazon.
“Имаме запаси, така че трябва да търсим наини да развием бизнеса си“, коментира Алекс Датсмалчи, който ръководи базираната в Нюпорт Бийч, Калифорния, компания. „Намаляваме рекламните си разходи за Facebook, а най-големия сегмент, в който растем, е Amazon”.
От Amazon са отказали да коментират въпроса.