Председателят Air Lease, лизинговата компания, която има 150 поръчки на заземения Boeing 737 MAX, призова в понеделник американският производител да се откаже от „засегнатия“ бранд MAX, за да не подкопава негативния му имидж стойността на самолета.
Коментарите на Стивън Удвар-Хази, един от основателите на индустрията за лизинг на самолети, която финансира около половината от пътническия флот в света, повтарят призива от април миналата година на президента на САЩ.
Тогава Доналд Тръмп призова Boeing да ребрандира своя модел 737 MAX. От Boeing заявиха през юни, че нямат планове да променят името на самолета.
„Помолихме Boeing да се отърве думата MAX“, каза Удвар-Хази, цитиран от Ройтерс. „Смятам, че думата MAX трябва да влезе в архивите като неподходящо име за самолет“, добави още той.
„Моделът MAX е засегнат и наистина няма причина за това“, добави той. Boeing спря производството на модела 737 MAX през този месец, след като самолетите от този тип бяха приземени принудително през март след двете фатални катастрофи в рамките на пет месеца, довели до смъртта на 346 души.
На въпрос дали марката MAX може да навреди на стойността на самолета или бъдещите лизингови лихви, Удвар-Хази отговори, че все още не е ясно. Авиокомпаниите все още се опитват да преценят нежеланието на пътниците да летят на MAX и колко дълго ще продължи то, поясни той.
Според него не може да се предвиди дали хората в САЩ ще забравят след няколко месеца за произшествията и дали ще има части от света, където хората ще бъдат по-суеверни и това ще отнеме повече време.
Удвар-Хази заяви, че се надява самолетът да бъде одобрен от регулаторите както в Европа, така и в Съединените щати в рамките на 90 дни, но добави, че почти всяка седмица има ново развитие по казуса, което „ни кара да се безпокоим за крайния срок".