Най-големият производител на потребителски стоки в света Procter & Gamble успя с малко да задмине очакванията за печалбата си през тримесечието, заявявайки, че свиващите се инвентари при търговците на дребно и по-високите разходи за суровини и транспорт са наложили натиск върху маржовете, съобщава Ройтерс.
Акциите на P&G поевтиняха с 2,4% в предпазарната търговия в САЩ, след като слабият ръст на печалбата и по-ниските прогнози ограничиха поскъпването на книжата след новината, че компанията придобива част от бизнеса на Merck за 3,4 млрд. евро.
Производителят на Pampers и самобръсначките Gillette заяви, че очаква органичният ръст на годишните продажби да бъде в долния край на диапазона от 2-3%. Като цяло P&G заяви, че очаква продажбите да нараснат с около 3%, включително с придобиванията и разпродаванията.
Американските компании за пакетирани стоки, които вече се борят с по-слабо търсене и ценови напрежения с търговците на дребно, наскоро започнаха да сигнализират и за по-скъпите суровини и по-високи транспортни разходи.
Продажбите са под натиск от по-ниските цени, затягащите се инвентари и все повечето лични марки на супермаркетите, включително Walmart и Target, заяви главният изпълнителен директор Джон Мюлър в конферентен разговор с журналисти.
P&G оперира на няколко политически волатилни пазари, където потреблението се свива, включително Египет, Бразилия и Нигерия, добави Мюлер.
Брутният марж е спаднал със 100 базисни пункта през третото тримесечие до 31 март. Нетната печалба се е свила леко до 2,51 млрд. долара, или 95 цента на акция, спрямо 2,52 млрд. долара, или 93 цента на акция, година по-рано.
Без еднократните ефекти печалбата на компанията възлиза на 1 долар на акция, което е над прогнозата на анализаторите с 2 цента, сочи Thomson Reuters.
Нетните продажби са се увеличили с 4,3% до 16,28 млрд. долара, подкрепени от търсенето на продуктите за грижа на кожата Olay и SK-II, както и от продукти за дома като Febreze. Анализаторите очакваха продажби за 16,21 млрд. долара.
P&G съобщи още, че прекратява съвместното си дружество с Teva Pharmaceutical Industries – PGT Healthcare, заявявайки, че приоритетите и стратегиите на компанията вече не съвпадат с тези на Teva.